۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85350988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ بیکاری در لرستان چهار درصد کاهش یافت

خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان از کاهش چهار درصدی نرخ بیکاری در استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز پنجشنبه در جلسه وبیناری شورای عالی اشتغال با حضور رییس جمهور، اظهار کرد: ابتدای دولت سیزدهم نرخ بیکاری در لرستان ۱۵،۶ درصد بود که با پیگیری های انجام شده در حال حاضر به ۱۱/۶ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: هنوز چهار درصد تا متوسط نرخ بیکاری کشور فاصله داریم که نشان می دهد تلاش ها را باید مضاعف کنیم تا سرعت کاهش این نرخ را افزایش دهیم.

استاندار لرستان جذب اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه که مربوط به تسهیلات اشتغال توسط دستگاه هاست را محوری ترین موضوع مطرح شده در شورای عالی اشتغال برشمرد و عنوان کرد: ظرف سه ماهه پاییز، لرستان در پرداخت این تسهیلات رتبه نخست استان های کشور را دارد که تأثیرات آن در شروع سال آینده مشخص خواهند شد.

زیویار سوق دادن شرکت های سرمایه گذاری تحت نظارت حاکمیت از جمله شستا و ایمیدرو را برای سرمایه گذاری بیش تر در استان های محروم از دیگر موارد مطرح شده در جلسه عنوان و اظهار کرد: حضور این شرکت ها و سرمایه گذاری در استان می تواند شیب نزولی پایین آوردن بیکاری را با سرعت بیش تری افزایش دهد.

وی با بیان اینکه توجه بیشتر به استان های محروم و کم برخوردار و در اولویت قرار دادن آنها یکی دیگر از مواردی بود که رئیس جمهور در این جلسه بر آن تأکید داشت، افزود: قدمت محرومیت ها و مشکلات استان به چند دهه گذشته باز می گردد و طبیعی است طی چند سال تمامی این عقب افتادگی ها به یکباره جبران نمی شود.

استاندار لرستان یادآور شد: با این وجود می توان با پیگیری های لازم در سطح وزارتخانه ها سرعت جبران آن را بالا برد و طی ۲ سال ۶ سال راه را طی کرد تا در درازمدت بتوانیم به سطح خوبی برسیم.

زیویار تصریح کرد: توسعه امری متوازن ، برنامه محور ، تدریجی و گام به گام است و مسیر فعلی استان بحمدالله بر اساس شاخص ها ، مسیر درستی بوده و همین راه را می بایست با آرامش و تلاش بیشتر و با همدلی جمعی ادامه داد.

وی به نرخ تورم بالای استان نسبت به سایر استان های کشور اشاره و عنوان کرد: علیرغم این موضوع باید توجه داشت که نرخ پایین آمدن تورم در کشور ۲ درصد می باشد که طی ۲ سال گذشته توانسته ایم در لرستان ۳،۸ دهم درصد آن را کاهش دهیم و به عبارتی سرعت پایین آمدن نرخ تورم در استان خوب و جای امیدواری ، کار و تلاش بیشتری است.

استاندار لرستان گفت: علیرغم این که هنوز جزو پنج استان با نرخ تورم بالا در کشور هستیم، اما نشان دادیم می توان با تلاش و پیگیری سرعت کاهش آن را بالا ببریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha