کوربین: شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل، دولت‌های انگلیس و آمریکا را شرمسار کرد

تهران- ایرنا- جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و نماینده فعلی مجلس عوام این کشور گفت که شکایت آفریقای جنوبی، دولت‌های انگلیس و آمریکا را به دلیل همدستی و سکوت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شرمسار کرد.

به گزارش ایرنا، کوربین پنجشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به اسناد ارائه شده در دادگاه نوشت: جلسه استماع امروز دیوان بین‌المللی دادگستری، ویرانگر بود. وحشت پشت وحشت بود که پیش چشمان همه قرار می گرفت.

وی افزود: آفریقای جنوبی از جانب میلیون‌ها نفری که در سراسر دنیا خواهان پایان این کشتار هستند، صحبت کرد و دولت‌های انگلیس و آمریکا را به دلیل همدستی، بزدلی و سکوت تاسف‌آورشان شرمسار کرد.

جلسه استماع دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام کشتار جمعی در غزه پنجشنبه برگزار شد. جلسه نخست دادگاه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید و مهلت داده شده به قضات دادگاه بین‌المللی لاهه بین سه تا ۶ هفته است.

از سوی دیگر، وزارت دادگستری رژیم صهیویستی به تکاپو افتاده و مدعی شد که این دادگاه از تل آویو نخواهد خواست که جنگ غزه را متوقف کند.

به ادعای مقامات وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی، این دادگاه فقط از اسرائیل خواهد خواست که اجازه کمک‌های بشردوستانه را به غزه و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بی‌طرف را بدهد یا به آوارگان اجازه بازگشت به شمال غزه را بدهد.

در همین حال، اتحادیه عرب و همچنین ۲۰۰ کارشناس و پروفسور حقوق بین‌الملل بر حمایت کامل خود از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین‌المللی لاهه به اتهام ارتکاب کشتار جمعی و نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ تاکید کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه پنجشنبه در جدیدترین آماری خود اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به مناطق مختلف نوار غزه به ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه افزود: ۵۹ هزار و ۶۰۴ نفر نیز در جنایت آفرینی های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه زخمی شده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی در ۱۰ مورد جنایت خود در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱۲ فلسطینی را شهید و ۱۹۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha