۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85351548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نویسنده صهیونیستی: لاهه، سخت‌ترین روزهای اسرائیل را رقم زد

تهران - ایرنا - خبرنگار و نویسنده صهیونیستی گفت: معنی ندارد آن را انکار کنیم که دیروز ( پنجشنبه) در لاهه برای اسرائیل سخت گذشت و در واقع یکی از سخت‌ترین روزها در سطح دیپلماتیک از زمان آغاز جنگ علیه غزه بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، « نداف ایال» نویسنده اسرائیلی در روزنامه « یدیعوت آحارنوت» نوشت: اسرائیل در واقع در این وضعیت شکست خورده است حتی اگر ما بتوانیم داداگاه را متقاعد کنیم که تدابیر موقت صادر نکند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد پرونده آفریقای جنوبی، مرتب، منظم و پر از حقایق و ارزیابی های متقن است، افزود: به محض اینکه توجه بین المللی و بحث در رسانه ها مطرح شد که آیا اسرائیل مرتکب نسل کشی شده است ما ضرر کردیم.

خبرگزاری فلسطینی سما ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل می ترسد که احتمال محکومیت در دیوان بین المللی دادگستری عواقبی از جمله « زمینه سازی برای محاکمه سران و مقامات این رژیم در دادگاه بین المللی کیفری در لاهه» ، « ضربه خوردن جایگاه بین المللی این رژیم»، « خلق افکار عمومی بین المللی علیه آن»، « افزایش تحریم های بین المللی علیه رژیم اسرائیل »، « جلوگیری از تجهیز مسلحانه این رژیم اشغالگر»، «‌ در نظر گرفتن تحریم های نظامی و اقتصادی علیه آن» و «‌ قطع روابط سیاسی و اقتصادی با اسرائیل» را برای این رژیم جنایتکار به همراه داشته باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، تیم حقوقی آفریقای جنوبی یک وب سایت الکترونیکی برای فلسطینیان راه‌اندازی کرده است تا فیلم‌ها و عکس‌های مربوط به جنگ غزه از هفتم اکتبر را برای ارائه به دیوان بین المللی دادگستری بارگذاری کنند.

به گزارش ایرنا، جلسه استماع دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام کشتار جمعی در غزه پنجشنبه برگزار شد.

جلسه نخست دادگاه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید و مهلت داده شده به قضات دادگاه بین‌المللی لاهه بین سه تا ۶ هفته است.

از سوی دیگر، وزارت دادگستری رژیم صهیویستی به تکاپو افتاده و مدعی شد که این دادگاه از تل آویو نخواهد خواست که جنگ غزه را متوقف کند.

اتحادیه عرب و همچنین ۲۰۰ کارشناس و پروفسور حقوق بین‌الملل بر حمایت کامل خود از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه بین‌المللی لاهه به اتهام ارتکاب کشتار جمعی و نقض کنوانسیون منع کشتار جمعی سال ۱۹۴۸ تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha