۲۲ دی ۱۴۰۲، ۱:۲۰
کد خبر: 85351306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحولات دریای سرخ محور گفت‌وگوی رهبران انگلیس و مصر

لندن – ایرنا – هم‌زمان با فضاسازی تبلیغاتی رسانه‌های غربی درباره احتمال حمله نظامی انگلیس و آمریکا به اهدافی در یمن، دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه‌ای از رایزنی ریشی سوناک با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر درباره آخرین تحولات در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش ایرنا، دفتر ریشی سوناک با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، نوشت که رهبران دو کشور درباره آنچه «تاثیر مخرب» حملات ارتش یمن، بر کشتیرانی جهانی نامیده می‌شود، بحث کردند.

بر اساس این بیانیه، «نخست وزیر انگلیس گفت که این کشور به اقدامات خود برای دفاع از آزادی کشتیرانی و حفاظت از جان انسان ها در دریا ادامه خواهد داد.»

این درحالیست که ارتش ملی یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

در همین حال منابع خبری انگلیس پنجشنبه شب اعلام کردند که دولت لندن برای بررسی آخرین تحولات در دریای سرخ و پیوستن این کشور به آمریکا برای حمله نظامی به اهدافی در یمن، جلسه اضطراری تشکیل خواهد داد.

بر اساس گزارش‌ها دولت لندن نگران است که حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی باعث گسترش جنگ غزه در کل منطقه خواهد شد. این درحالیست که به گفته شخصیت‌ها و فعالان ضد صهیونیستی در انگلیس، توقف نا آرامی‌ها در دریای سرخ از مسیر آتش‌بس در غزه و پایان دادن به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی می‌گذرد.

افزایش کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین در غزه از دیگر مسائلی بود که رهبران انگلیس و مصر رایزنی کردند. سوناک از رئیس‌جمهوری مصر برای حمایت از تلاش‌های بشردوستانه و دیپلماتیک در غزه، از جمله در کار مشترک برای آزادی گروگان‌های انگلیسی و کسانی که با بریتانیا در ارتباط هستند، تشکر کرد.

آنها همچنین در مورد اهمیت افزایش قابل توجه کمک‌های ارسالی به فلسطینیان در غزه برای جلوگیری از بدتر شدن بحران انسانی توافق کردند. بر اساس این بیانیه، نخست وزیر انگلیس اظهار داشت که این کشور از اسرائیل خواسته تا گذرگاه‌های زمینی بیشتری را برای انتقال کمک‌های امدادی باز کند.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار کشورهای غربی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته و هزاران فلسطینی غیرنظامی را به شهادت رسانده است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۳ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha