پلیس راه: رانندگان بدون زنجیر چرخ از راه‌های همدان تردد نکنند

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ با توجه به شرایط اقلیمی و کوهستانی همدان و احتمال ریزش برف در فصل سرما الزامی است در غیر این صورت برای رانندگان متخلف اعمال قانون می شود.

سرهنگ علی فکری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۰ درصد رانندگان زنجیر چرخ به همراه دارند و بیش از ۹۰ درصد رانندگان در بستن زنجیر چرخ مهارت دارند.

وی اضافه کرد: ریزش برف از بعدازظهر پنج شنبه در مسیرهای برون شهری این استان آغاز شد و بیشترین میزان بارش ها از روز گذشته تاکنون مربوط به جاده های نهاوند، ملایر، گردنه های آوج، اسدآباد و دخان بوده است.

رییس پلیس راه استان همدان ادامه دادا: همت راهداری همدان در پخش شن و نمک به موقع موجب پیشگیری از یخ زدگی سطح جاده شد و هم اینک همه مسیرهای استان همدان باز بوده و تردد در آن جریان دارد.

سرهنگ فکری گفت: با آغاز طرح زمستانی پلیس، ۱۲۰ نیروی پلیس راه در قالب ۷۰ تیم خودرویی کار ایمن ساز جاده ها را بر عهده گرفتند که نتیجه تلاش این نیروها در کنار سایر نهادها کاهش سوانح رانندگی بوده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته با وجود ریزش برف سانحه ای رخ نداده است،گفت: آمار سوانح فوتی در جاده های برون شهری استان همدان از ابتدای سال تاکنون هشت درصد و مجموع سوانح فوتی، جرحی و خسارتی ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: سرعت غیر مجاز و بی توجهی به جلو بیشترین سهم را در بروز سوانح رانندگی این استان دارد بنابراین انتظار می رود رانندگان به ویژه هنگام خیس و لغزنده بودن جاده ها از تردد با سرعت غیرمطمئنه بپرهیزند.

سرهنگ فکری ادامه داد: توجه کامل به جلو و پرهیز از انجام کارهایی نظیر خوردن و آشامیدن، مکالمه با تلفن همراه، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و تنظیم سیستم صوتی و هر آنچه موجب بی توجهی به مسیر پیش رو می شود ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha