نقش مردم گیلان در پیروزی انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین شود

رشت - ایرنا - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان یکی از مباحث مهم در جامعه امروز گیلان را ناگفته های مبارزات مردم انقلابی گیلان برای نسل جوان دانست و افزود: باید نقش مردم این استان در پیروزی انقلاب اسلامی باید برای نسل های آینده از جمله نوجوانان و جوانان با اسناد و مدارک تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حسین بهمنش در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه رشت در مصلی این شهر گفت : به تصور نسل جوان، گیلانیان در زمان رژیم طاغوت مشکلی نداشتند لذا در بحبوحه انقلاب و در پیروزی آن هم نقش چندانی ایفاء نکرده اند و تنها پس از پیروزی به انقلابیون پیوستند.

وی عنوان کرد: از اینرو واجب است حقایق تاریخی در مدارس، دانشگاهها، صدا و سیما، منابر و رسانه ها برای نوجوانان و جوانان به شیوه های خلاقانه بازگو شود.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگی ترکیبی بدنبال روایت جعلی به جای حقایق تاریخی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از کسانی که تریبون در دست دارند خواست واقعیت‌ها و حقایق را به نسل جوان ارائه دهند چرا که در غیر این صورت جای جلاد و شهید تغییر پیدا می‌کند.

بهمنش با انتقاد از صرف هزینه های بسیار در برگزاری جشنواره های مختلف، گفت: باید از همه ظرفیت ها بهره گرفته و افراد برجسته، فقها و مجتهدان گیلانی را به نسل جوان معرفی کنیم در غیر این صورت رسانه‌های معاند و زرد در اندیشه جوانان رسوخ می‌کنند.

وی عنوان کرد: باید تاریخ انقلاب را برای جوانان تبیین و روخوانی کرد تا بدانند در زمان انقلاب چه اتفاقاتی رخداده است، جهاد تبیین صرفا سخنرانی نیست بلکه باز کردن گره‌های به غلط ایجاد شده در ذهن مخاطب است.

وی از تریبون نماز جمعه رشت چند کتاب با موضوع مبارزات مردم گیلان در انقلاب ۵۷ را برای استفاده نسل جوان معرفی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha