جمعی از فعالان سیاسی مشهد ایده‌های انتخاباتی خود را بیان کردند

مشهد -ایرنا-ایده‌ها و برنامه‌های انتخاباتی تشکلها، فعالان اجتماعی و کنشگران سیاسی شهر مشهد طی نشستی روز جمعه با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این نشست که با حضور جمعی از کنشگران اجتماعی و سیاسی در مسجد خاتم الانبیاء مشهد برگزار شد، یکی از فعالان این عرصه گفت: عده ای سعی می کنند که مشارکت اندک را به معنای عدم مشروعیت در انتخابات تلقی کنند، حال آنکه در کشورهای اروپایی نیز شاهد مشارکت حدود ۳۰ درصدی در برخی از انتخابات هستیم و صحبت از عدم مشروعیت نیست.

علیرضا دیانی نژاد ادامه داد: تاکنون ۳۹ انتخابات در کشورمان برگزار شده که نرخ مشارکت در بسیاری از انتخابات بیش از ۶۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی ها برخی برای حضور در انتخابات دچار تردید هستند، بیان کرد: ارائه برنامه ها باید منجر به شناخت و تصمیم گیری صحیح در مردم شود تا شاهد روند تصمیم گیری و حضور آنان در پای صندوقهای رای باشیم.

این فعال سیاسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه افراد دارای تریبون باید به تبیین اهمیت انتخابات بپردازند، گفت: با کمال تاسف برخی جریان‌ها، تمام تلاش خود را برای  القای عدم شرکت مردم در انتخابات به کار بسته اند.

یک فعال فرهنگی نیز در این نشست اظهار کرد: مشارکت به عنوان چالش اصلی در انتخابات پیش رو مطرح است، در حالیکه کمتر به موضوع فضای رقابتی این انتخابات توجه می شود.

حجت الاسلام قوی افزود: باید افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند، دیگران را نیز برای این حضور ترغیب کنند تا شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.

وی ادامه داد: مشارکت فقط حضور در روز انتخابات نیست، بلکه باید این موضوع در طول زمان و بر اساس آگاهی و دغدغه شکل بگیرد نه بر اساس فضای دو قطبی سازی که در نهایت منجر به دلسردی مردم شود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی؛ هیات نظارت شورای نگهبان، صلاحیت ۷۸۰ نامزد را در این استان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید کرده است. نامزدهای تایید صلاحیت شده در سراسر خراسان رضوی ۴۵ درصد از مجموع هزار و ۷۴۴ داوطلب ثبت‌نام شده در استان را تشکیل می دهند.

مطابق اعلام هیات نظارت استان به صورت تقریبی اصلاح طلبان حدود ۲۰ درصد ثبت نام شدگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشکیل داده اند، همچنین بقیه ثبت نام شدگان نیروهای اصولگرا، اعتدالی و افراد مستقل هستند.

مردم خراسان رضوی از ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند؛ همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha