غول رسانه‌ای دشمن به دنبال القای مشارکت‌نکردن مردم در انتخابات است

مشهد-ایرنا- دستیار وزیر و مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی گفت: غول رسانه‌ای دشمن در جنگ شناختی ادراکی، تلاش دارد با انگاره‌سازی غلط به نحوی القا نماید که مردم به واسطه برخی مسائل در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، این مقام امنیتی جمعه‌شب در جمع کنشگران و فعالان سیاسی استان خراسان رضوی افزود: انگاره یاد شده یک برآورد جهت دار و اشتباه و ناظر بر عدم شناخت واقعی از مردم با بصیرت و دشمن‌شناس است.

وی ضمن تبیین اهمیت این دوره از انتخابات گفت: در حال حاضر چهار گفتمان فعال انتخاباتی در سطح کشور فعالیت دارد.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی با ارائه آمار مقایسه ای از وضعیت مشارکت مردم استان در ادوار مختلف انتخابات مجلس بیان داشت: برخی عوامل می تواند به عنوان عوامل کاهنده و یا افزاینده مشارکت تلقی شوند، در عین حال همواره درصد بالایی از مردم استان در تمامی ادوار گذشته انتخابات مجلس حضور تکلیف گرا داشتند و نسبت مشارکت در استان از مشارکت کشور بالاتر بوده است و امیدواریم در این انتخابات هم شاهد این موضوع باشیم.

برخی از حاضران و کنشگران سیاسی از طیف های مختلف به بیان دغدغه های خود در این نشست پرداختند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی؛ هیات نظارت شورای نگهبان، صلاحیت ۷۸۰ نامزد را در این استان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید کرده است. نامزدهای تایید صلاحیت شده در سراسر خراسان رضوی ۴۵ درصد از مجموع هزار و ۷۴۴ داوطلب ثبت‌نام شده در استان را تشکیل می دهند.

مطابق اعلام هیات نظارت استان به صورت تقریبی اصلاح طلبان حدود ۲۰ درصد ثبت نام شدگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشکیل داده اند همچنین بقیه ثبت نام شدگان نیروهای اصولگرا، اعتدالی و افراد منفرد و مستقل هستند.

مردم خراسان رضوی از ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند؛ همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha