بافت‌های فرسوده شرق استان سمنان از وام نهضت ملی مسکن بهره‌مند شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: سامانه نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی شهری ایران دسترسی جدیدی را ایجاد کرده است تا در کنار وام ارزان قیمت تبصره ۱۸، تسهیلات نهضت ملی مسکن نیز در بافت فرسوده شرق استان پرداخت شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی سلمانی روز شنبه با بیان اینکه ۱۰۰ واحد طی سالجاری در محلات هدف و بافت فرسوده شرق استان سمنان شناسایی شد، به رسانه‌ها افزود: پس از ثبت، این واحدها به بانک برای دریافت وام معرفی شدند که تاکنون ۸۶ واحد وام مورد نیاز را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه تمام وامی که برای سال ۱۴۰۱ در اختیار این اداره کل بود به متقاضیان پرداخت شد، ادامه داد: طی سال جاری نیز تمامی متقاضیان برای دریافت وام از طریق نهضت ملی به بانک‌های صادرات و مسکن معرفی می‌شوند.

سلمانی با بیان اینکه اعتبارات این اداره کل از محل بند الف تبصره ۱۸ (وام ارزان قیمت) بخش نوسازی مسکن در بافت فرسوده تخصیصی شرکت بازآفرینی شهری طی سال گذشته ۶۴ میلیارد ریال بود، ابراز کرد: این میزان اعتبار بیش از ۳۰ درصد سهم استان است.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تصریح کرد: بانک مسکن به ۳۶ واحدی که در سال ۱۴۰۱معرفی شدند، هر کدام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام ارزان قیمت پرداخت کرد.

به گفته وی، طی سال‌های ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در مجموع بیش از ۱۵۶ واحد مسکونی از این وام‌ها استفاده کردند.

سلمانی تصریح کرد: این اداره کل و شهرداری شاهرود تصویب بسته تشویقی بازآفرینی شهری و همچنین تخفیف های دیگری از جمله هزینه صدور پروانه ساخت در راستای تشویق متقاضیان در محدوده‌های بافت فرسوده را در نظرگرفت.

اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان شهرستان های شاهرود و میامی را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha