سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند برای مدیریت مصرف برق طراحی شد

تهران - ایرنا - سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند برای مدیریت مصرف برق به همت دانش بنیان‌های ایرانی طراحی شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، اگرچه سیستم‌های مختلفی در حوزه هوشمندسازی ساختمان در بازار وجود دارد، اما فناوران یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق شدند که سیستم‌های موجود را از لحاظ کارایی و قیمت به چالش بکشند و ضمن بومی‌سازی این محصولات، فضای کاری جدیدی برای متخصصان تعریف کنند.

اسماعیل منتظری نجف آبادی مدیرعامل مجموعه تجهیزات الکترونیک هوشمند پارمیس در خصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها توضیح داد: محصولی که ما ارائه می‌دهیم نوعی «سیستم کنترل مرکزی خانه هوشمند» است که تجهیزات را با یکدیگر تبدیل به شبکه کرده و در فرآیند خانه هوشمند، مصرف را مدیریت می‌کند و کاهش مصرف برق را نیز در پی دارد.

وی مهم ترین دستاورد این مجموعه دانش بنیان و محصول تولیدی آن را جلوگیری از خروج مقدار زیادی ارز بیان و تصریح کرد: این مجموعه توانست سیستم های مشابهی را که در بازار بودند از لحاظ کارایی و قیمت به چالش بکشد و فضای کاری جدیدی برای متخصصان تعریف کند.

این فناور درباره حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم این شرکت هم گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر به طور مستقیم با ما همکاری می‌کنند و از آنجاکه بیشتر موارد را برون‌سپاری می‌کنیم، اشتغال‌زایی غیرمستقیم بسیاری را شاهد هستیم.

منتظری نجف آبادی در مورد نقطه تمایز سیستم تولیدی این شرکت با سایر محصولات مشابه هم توضیح داد: نقطه تمایز ما در این است که قالب‌های تکراری موجود در بازار را که بیشتر یک تغییر در آنها ایجاد شده است، مورد استفاده قرار ندادیم و خودمان همه موارد را از پایه طراحی کرده‌ایم. از طرفی هم محصول و هم بسیاری از فرایندهای آن را بومی‌سازی کردیم.

وی با یادآوری اینکه سایر شرکت‌ها از بسیاری از ماشین‌ها یا سیستم‌هایی که از نظر نرم‌افزار و سخت‌افزار آماده هستند، استفاده می‌کنند و آنها را توسعه می‌دهند، اضافه کرد: این مجموعه سیستم‌ها را نیز از پایه طراحی و بومی‌سازی کرد و حتی به نوعی زیرساخت‌هایی را در جهت امنیت بیشتر برای آنها ایجاد کردیم.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مدیرعامل مجموعه تجهیزات الکترونیک هوشمند پارمیس در خصوص جامعه هدف محصولات این مجموعه، خاطرنشان کرد: جامعه هدف محصول ما تمام ساختمان‌هایی هستند که داخل آنها تاسیسات روشنایی یا سرمایش و گرمایش وجود دارد، چنانچه این محصول در حوزه کنترل هر فرآیند و سیستمی فعالیت می‌کند. در مفهوم کلی، در سیستم «کنترل خانه هوشمند» هر ساختمانی که تأسیسات دارد، زیرمجموعه ما به حساب می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha