۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85352613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نهاد انگلیسی تجاوز نظامی به یمن را به‌شدت محکوم کرد

لندن – ایرنا – یک نهاد اسلامی مستقر در لندن با صدور بیانیه‌ای تجاوز نظامی انگلیس و آمریکا به یمن را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس» در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای این موسسه منتشر شده است، تصریح کرد که بمباران یمن در سایه نسل‌کشی اسرائیل در غزه، یک اقدام تنش‌زا و انحرافی است.

این نهاد انگلیسی افزود: در زمانی که قدرت‌های غربی باید ماشین ترور اسرائیل را در راستای احترام به قوانین حقوق بین‌الملل مهار کنند، در عوض به آن‌ها کمک می‌کنند تا به کشتار غیرنظامیان بی‌گناه ادامه دهند.

کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس با اشاره به اینکه «انصارالله یمن کشتی‌های عازم اسرائیل را متوقف می‌کند تا رژیم آپارتاید در تل آویو را مجبور به توقف حمله نظامی به غزه و رفع محاصره کند» تصریح کرد: مجازات آنها برای انجام این کار به منزله تلاش برای جلوگیری از رعایت قوانین بین المللی است.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا و انگلیس دیروز (جمعه) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. مقام‌های انگلیسی می‌گویند که این اقدام بر اساس حق «دفاع از خود» صورت گرفت و احتمال حملات بیشتر منتفی نیست؛ اما فعالان سیاسی و ضد جنگ در انگلیس نسبت به پیامدهای گسترش درگیری‌ها در کل منطقه هشدار می‌دهند.

بزرگترین نهاد ضد جنگ انگلیس دیروز با صدور بیانیه‌ای، درباره تبعات حمله شب گذشته علیه یمن و گسترش جنگ در غرب آسیا هشدار داد و تصریح کرد: دولت‌های آمریکا و بریتانیا باید از اسرائیل بخواهند که حملات خود را در غزه متوقف و آتش‌بس را اجرا کند، نه اینکه یک کشور بسیار فقیر را بمباران کند.

«ائتلاف توقف جنگ» که با یک میلیون عضو، بزرگترین پویش ضد جنگ انگلیس به‌شمار می‌رود، طی بیانیه‌ای مشترک با کارزار خلع سلاح هسته‌ای انگلیس تاکید کرد: حمله به یمن توسط نیروهای آمریکایی، بریتانیایی و دیگر نیروها تشدید خطرناک جنگ در خاورمیانه است. این پیامد مستقیم حمایت دولت‌های آنها از حمله سه ماهه اسرائیل به غزه و به طور کلی مردم فلسطین است.

نمایندگان احزاب سیاسی مخالف دولت انگلیس هم ضمن انتقاد از تصمیم ریشی سوناک، خواستار تشکیل جلسه فوری پارلمان برای بررسی تبعات اقدام نظامی علیه یمن شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha