۳۰ درصد اعتبار سفر دولت به خراسان‌شمالی تحقق یافت

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال معادل ۳۰ درصد از اعتبار سفر رییس جمهور به استان در ۹ ماهه امسال از محل تعهد سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافت.

مرتضی بهزادفر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پنج هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات مزبور معادل ۸۲ درصد از این منابع تخصیص یافته به صورت نقدی و مابقی به صورت اسناد خزانه اسلامی است.

وی افزود: یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت برای تکمیل سد گلمندره در شهرستان گرمه، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان، ۵۳۸ میلیارد ریال برای اجرای پروژه راهسازی در محور بجنورد-سنخواست، ۲۹۸ میلیارد ریال برای توسعه بیمارستان پورسینا در شهر آشخانه تخصیص یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۲۵۲ میلیارد ریال برای اجرای بیمارستان شهر راز، ۳۸۳ میلیارد ریال برای برچیدن نقاط پرتصادف جاده ها، ۲۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های آموزشی و ۲۱۴ میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب شهر بجنورد تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: تعهد سازمان برنامه و بودجه در سفر دولت به استان، تامین ۵۰ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار در سه سال است.

رییس جمهور در بیست ششمین سفر استانی دولت سیزدهم دوم تیرماه ۱۴۰۱ به خراسان شمالی سفر کرد و سفر آیت الله رییسی به استان برکات زیادی در حوزه عمران به همراه داشت به طوری که ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص یافت.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha