۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان نوسازی و تجهیز شد

زاهدان- ایرنا- مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از تجهیز و نوسازی بیش از ۲۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

حسینعلی رمرودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف افزایش تولید، امسال بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار صرف تجهیز و نوسازی ۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان انجام شد.
وی ادامه داد: عدم تسطیح و یکپارچه سازی اراضی باعث تلفات بذر در حین کاشت، عدم یکنواختی در سبز شدن محصول، آب گرفتگی در نقاط پست مزرعه، خشک شدن بذر و جوانه در نقاط بلند مزرعه و بالا بودن تلفات آب در سطح مزرعه می‌شود.
مدیر آب و خاک و امورفنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به دلیل کوچک بودن و عدم یکپارچگی اراضی کشاورزی، امکان کاربرد ماشین آلات کشاورزی در حین مراحل مختلف کاشت و برداشت محصولات با مشکل مواجه می کند و استفاده از تکنولوژی های نوین را در امر تولید تا حدودی غیر ممکن می‌سازد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح راندمان آبیاری در مزرعه از متوسط ۵۰ درصد به ۶۵ درصد افزایش یافته و در نتیجه صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی را خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha