رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و چهارمین روز از دی به اصلاح قانون چک، کاهش ۶ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای، انسداد چهار محور مواصلاتی به دلیل بارش برف، برنامه درسی مدارس مسجدمحور زیرنظر آموزش وپرورش، افزایش سن بازنشستگی، رونمایی۲۰ داروی جدید، دستگیری عوامل اصلی حادثه تروریستی راسک و میانیگن سن مادران هنگام تولد نخستین فرزند پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. امروز یکشنبه ۲۴ دی - سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

اصلاح قانون چک؛ اهدافی که محقق شد و اصلاحاتی که همچنان نیاز است

اصلاح قانون صدور چک که پنج سال از اجرای آن می‌گذرد، اگرچه گشایش‌هایی را برای وصول آن و مبادلات مالی بین فعالان اقتصادی به همراه داشت و سبب کاهش زندانیان چک شد اما برای تحقق کاهش ورودی پرونده‌های چک به محاکم قضایی، به اصلاحات بیشتری نیاز است.

آخرین اصلاحات قانون چک مربوط به سال ۱۳۹۷ است؛ پیش از این قانون این حوزه در سال ۱۳۵۵ تصویب و در سال‌های ۱۳۷۲، ۱۳۷۶ و ۱۳۸۲ اصلاح شده بود اما این اصلاحات نتوانسته بود اشکالات ناشی از صدور چک بی محل را رفع کند ضمن آنکه توسعه بازارهای مالی مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، ضرورت اصلاح قانون را اجتناب‌ناپذیر می‌کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

برنامه درسی مدارس مسجد محور زیر نظر آموزش و پرورش است

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه برنامه درسی و مجوز مدارس غیردولتی مسجدمحور زیر نظر آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی ایجاد مدرسه یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به عنوان بخشی از یک مسجد هستند، مجوز صادر می‌کند.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش ایرنا درباره تاسیس مدارس غیردولتی مسجدمحور اظهار داشت: به دنبال استفاده از ظرفیت مساجد برای ایجاد مدرسه هستیم و وزارت آموزش و پرورش به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی ایجاد مدرسه یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به عنوان بخشی از یک مسجد هستند، مجوز صادر می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

چهار محور مواصلاتی به دلیل بارش سنگین برف مسدود است

جانشین پلیس راه فراجا از مسدود بودن چهار محور مواصلاتی به دلیل بارش سنگین برف و کولاک خبر داد و گفت: این محورها تا زمان ایمن سازی مسدود خواهند بود.

سرهنگ سیاوش محبی با ارایه آخرین گزارش ها از تردد در جاده های کشور اظهار داشت: این محورها در استان‌های البرز، اردبیل و گیلان، آذربایجان غربی به دلیل بارش های اخیر مسدود شده اند.

وی این محورها را شامل گردنه حیران در استان اردبیل، پونل- خلخال در استان گیلان، محور میاندوآب - سرچم در آذربایجان غربی و هشتگرد - طالقان در استان البرز نام برد که به دلیل نا ایمن بودن مسدود هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

سه‌ کارکرد مرکز رصد جمعیت کشور/تهران دارای بیشترین و سمنان کمترین ولادت

رییس سازمان ثبت احوال کشور به کارکردهای مرکز رصد جمعیت با رویکرد ارائه آمار لحظه‌ای از تحولات جمعیتی اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال استان تهران دارای بیشترین و سمنان دارای کمترین میزان ولادت بودند.

هاشم کارگر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تشریح اهداف و برنامه‌های مرکز رصد جمعیتی کشور، مصورسازی تحولات جمعیتی و تحلیل داده با استفاده از آخرین روش‌های انتشار اطلاعات را مهمترین رویکرد این مرکز عنوان کرد و گفت: اطلاعات جامع جمعیتی توسط ثبت احوال به دستگاه‌های اجرایی ارایه می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

صبحگاه مدارس به زنگ آسمانی مزین می‌شود

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای برنامه زنگ آسمانی در مراسم صبحگاهی مدارس را تشریح کرد و گفت: بنا داریم محتوای قرآنی مراسم آغازین را به صورت هدفمند و از پیش طراحی شده با اهداف مشخص برنامه‌ریزی و تولید کنیم.

میکائیل باقری با بیان اینکه برنامه زنگ آسمانی با مشارکت رادیو قرآن به منظور پخش در مراسم آغازین مدارس تهیه و تنظیم شده است، اظهار کرد: یکی از فرصت های تربیتی و آموزش های هدفمند قرآنی در مدارس سراسر کشور، مراسم آغازین است که به همت مدیران، مربیان و معاونین پرورشی مدارس و همچنین نقش آفرینی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

۲۰ داروی جدید رونمایی شد

رییس سازمان غذا و دارو از رونمایی ۲۰ دارو شامل رادیو داروها، داروهای ضد سرطان، تکسین دهنده، داروی تزریقی تشخیص سرطان پروستات، محلول چشمی، یک داروی طب سنتی و ۱۱ کالای تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این اقلام بزودی با افزایش تولید وارد بازار دارویی کشور می شود.

سیدحیدر محمدی در افتتاحیه دومین نمایشگاه سلامت بنیان در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی شرکت های دانش بنیان، افزود: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان ارزش افزوده در کشور تلقی و در جهت حمایت از تولید فعالیت می کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

دستگیری چهار عامل اصلی و دخیل در حادثه تروریستی راسک

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به عملیات بزرگ و گسترده‌ مبارزه با تروریسم فراجا از دستگیری عاملان حادثه‌ تروریستی راسک خبر داد و گفت: چهار عامل اصلی این حادثه‌ در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار احمدرضا رادان در تشریح آخرین اقدامات واحدهای عمل کننده فراجا در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: پس از حادثهِ راسک به ملت عزیز ایران قول دادم که انتقامی جانکاه از تروریست‌ها خواهیم گرفت و شایسته است اعلام کنم که واحدهای عمل کننده پلیس در مبارزه با تروریسم طی چند روز گذشته به توفیقات قابل توجهی دست یافتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

میانگین سن مادران هنگام تولد نخستین فرزند ۲۷ سال است

سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آمارهای مرکز رصد جمعیت کشور، اعلام کرد: میانگین سن مادر هنگام تولد نخستین فرزند در کل کشور در ۹ ماهه امسال ۲۷.۳ سال است.

مطابق آمارهای موجود در پایگاه جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، میانگین سن مادر در نخستین فرزندآوری در کل کشور در ۹ ماهه امسال ۲۷.۳ سال است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

سالمندی زودرس؛ چرا افزایش سن بازنشستگی خوشایند نیست؟

افزایش سن بازنشستگی که در جریان بررسی برنامه هفتم به تصویب مجلس رسید، چندان خوشایند آحاد جامعه نبوده است؛ هم کسانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند و هم آنانی که به تازگی مشغول به کار شده‌اند، نگران اجرای آن بوده و بر این باورند که در دوره سالمندی توان لازم را برای ادامه فعالیت اقتصادی ندارند.

مصوبه اخیر مجلس در مورد افزایش سن بازنشستگی و سنوات خدمات بیمه پردازان، انتقاد بسیاری از شاغلان را به دنبال داشت که معتقد بودند در شرایط کنونی نیز به علت سالمندی زودرس و فرسودگی شغلی، توان لازم برای کار کردن را ندارند چه برسد به اینکه سن بازنشستگی افزایش هم افزایش یابد و آنها تا بعد از ۶۰ سالگی هم مجبور به کار باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند


آماده‌باش هلال احمر در ۱۱ استان/احتمال وقوع بهمن در استان‌های شمالی و غربی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۷۰۰ نفر در چهار روز گذشته خبر داد و گفت: امدادگران با توجه به هشدار وقوع کولاک برف و احتمال رخداد بهمن در ۱۱ استان کشور آماده‌باش هستند.

بابک محمودی با اشاره به وقوع برف و کولاک در ۱۲ استان کشور، به تشریح اقدامات انجام شده از چهارشنبه ۲۰ در تا امروز یکشنبه ۲۴ دی پرداخت و افزود: در چهار روز گذشته و پس از وقوع برف در گردنه‌های برف خیز، ۱۲ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و همدان، شامل ۴۶ محور کوهستانی، نیاز به خدمات امدادی پیدا کردند که امدادگران جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی در این مناطق حاضر شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

جزئیات هلاکت ۲ تروریست در سراوان

سخنگوی فراجا از انفجار و مرگ ۲ تروریست در سراوان سیستان و بلوچستان خبر داد که قصد داشتند در خاک کشورمان عملیات انتحاری انجام دهند.

سردار سعید منتظرالمهدی در تشریح این خبر گفت: ۲ تروریست در سراوان که قصد عملیات انتحاری داشتند، مورد تعقیب و درگیری با نیروهای فرماندهی انتظامی استان سیستان قرار گرفتند و قبل از انجام هرگونه اقدامی به دلیل وجود مواد منفجره همراه آنها در درگیری با تیراندازی پلیس منفجر و به هلاکت رسیدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

کاهش ۶ درصدی افزایش جانباختگان تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه از ابتدای سال با افزایش ۱۵ درصدی جانباختگان تصادفات مواجه بودیم، گفت: ترمز روند افزایشی جانباختگان تصادفات رانندگی کشیده شد و اکنون با اقدامات فوری این میزان به ۶ درصد کاهش یافته است.

سردار سید تیمور حسینی در قرارگاه کاهش تصادف کشور، اظهار داشت: ماموران پلیس راهور باید در هر ثانیه و لحظه در میدان و خیابان حضور داشته باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تبعه سوئدی برگزار شد

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوهان هنریک نیلز فلودروس تبعه سوئدی، پیش از ظهر امروز یکشنبه (۲۴ دی‌) به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین افشاری و با حضور نماینده دادستان، متهم، کاردار سفارت سوئد، وکلای متهم و مترجم رسمی در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوهان فلودروس تبعه سوئدی، کاردار سفارت سوئد در تهران نیز به همراه یک مترجم رسمی حضور داشتند. ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

شناسایی ۱۶ میلیون نفر با اضافه وزن بالا در پویش ملی سلامت

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه میانگین مشارکت در پویش ملی سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی کلانشهرهای کشور به بیش از ۵۰ درصد رسیده است، از شناسایی ۱۶ میلیون نفر دارای اضافه وزن بالا در این پویش خبر داد.

دکتر کوروش اعتماد با بیان اینکه ۱۲ میلیون نفر از جمعیت غربالگری در پویش ملی سلامت در مرحله پیش فشارخون و پره دیابت قرار دارند، ابراز امیدواری کرد که در این پویش و با مداخلات بهنگام ابتلای این افراد به دیابت و فشارخون به تعویق بیفتد. ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

نیلوفر حامدی و الهه محمدی با قرار وثیقه آزاد شدند/صدور حکم ممنوع‌الخروجی

نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو متهم امنیتی که در دادگاه بدوی به زندان محکوم شده‌اند، عصر یکشنبه - ۲۴ دی - با قبول قرار وثیقه از سوی دادگاه، به صورت موقت از زندان آزاد شدند. سی‌ام مهرماه ۱۴۰۲ بود که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران رای پرونده هر دو متهم را پس از برگزاری جلسات دادگاه و تحقیقات به عمل آمده، اخذ آخرین دفاع و ملاحظه لوایح دفاعیه وکلای مدافع صادر کرد.

براساس رای صادره، الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل ۶ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد. جزئیات این خبر را اینجا بخوانید.

رونمایی۲۰ داروی جدید/ عوامل حادثه تروریستی راسک دستگیر شدند

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha