۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85366796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلدینگ پیشگامان در پی افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید ملی است

رشت- ایرنا- قائم مقام و عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون بسیج کشور اظهار کرد: هلدینگ پیشگامان توسعه فرآیند دانش در راستای افزایش سهم شرکت های دانش بنیان در تولید ملی،صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، سردار شهرام جعفری روز شنبه در آئین افتتاح رسمی دفتر هلدینگ پیشگامان توسعه فرآیند دانش، در رشت بیان کرد: این هلدینگ در قالب شتاب دهنده ملی عمل خواهد کرد و می تواند با سرمایه گذاری مستقیم، ارائه تسهیلات و هم افزایی با سایر مجموعه ها مشارکت داشته باشد.

وی افزود: بنیاد تعاون کشور سعی دارد تمرکز را از مرکزیت و پایتخت خارج کرده و استانها را فعال‌تر کند؛ آمارها نیز نشان از استقبال مطلوب در این بخش دارد.

وی با بیان اینکه موسسه و هلدینگ پیشگامان ۳۰ شرکت در ۳۰ استان دایر خواهد کرد، افزود: این امر موجب خواهد شد استانها مسائل خود را از طریق زیست بوم فناوری بررسی و حل کنند.

جعفری اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان گیلان از موفق ترین پارک های کشور است و در سایه همدلی و همراهی مسئولان استانی بزودی عقب ماندگی‌های این حوزه جبران خواهد شد؛ ما نیز آورده‌های خود در زمینه سرمایه گذاری را در اختیار استانها قرار خواهیم داد.

قائم مقام و عضو هیئت مدیره بنیاد تعاون بسیج کشور اظهارکرد: این هلدینگ همچنین در حوزه تجاری سازی و بازاریابی نیز امکان حضور محصولات با کیفیت را در بازارهای خارجی و صادرات این محصولات فراهم می کند.

مدیرعامل گروه دانش بنیان بسیج کشور نیز در این مراسم افزود: گروه دانش بنیان بسیج با محوریت هلدینگ پیشگامان در بنیاد تعاون، وظیفه تحقق اقتصاد در بخش دانش بنیان ها را بر عهده دارد.

مجتبی خرسندی اضافه کرد: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان در استانها و کل کشور ستاد تجاری سازی طرح های فناور در هر استان طراحی شده است که ما امروز شاهد تجاری سازی واحدهای فناور و نمایندگی شرکت پیشگامان در استان گیلان هستیم.

وی تاکید کرد: ماموریت این هلدینگ در استان گیلان آن است که سه ضلع شبکه نیازها، شبکه پاسخ ها و شبکه پشتیبانی و سرمایه گذاری را در کنار یکدیگر قرار دهد؛ در این صورت قادر خواهیم بود نیازهای فناورانه اولویت دار هر استان را به نوعی پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: ما همچنین وظیفه سرمایه گذاری مستقیم و اهرمی، بازارسازی و حمایت از شرکت های واحد های فناور و نوآور در هر حوزه تجاری سازی را برعهده داریم و طی یک سال و نیم اخیر با برگزاری ۱۹ رویداد استانی و سه رویداد ملی شاهد تحقق سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی مستقیم از سوی شرکت پیشگامان هستیم.

خرسندی افزود: این هلدینگ ۱۱۹ نیاز فناورانه را پاسخ داد و اتصال آنها را به گروهای دیگر بنیاد از جمله صنعت و معدن، ICT، حوزه مسکن، خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی فراهم کرد و امیدواریم با افتتاح رسمی دفتر پیشگامان در استان گیلان بتوانیم گام بزرگی برای حل مسال فناورانه در استان برداریم.

وی اظهار کرد: این هلدینگ در ۲۶ استان نمایندگی دارد و در هشت استان دفتر رسمی آن افتتاح شده و هویت مستقل آن شکل گرفته است.

حسین محمدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز گفت: تعاون ظرفیت بسیار بزرگی دارد که باید از آن برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری بهره گرفت.

علیرضا نوروزی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گیلان نیز به ماموریت این اداره کل در حوزه تسهیل کسب و کار فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: هر کجا تعلل، خلل و مانعی برای فعالیت اشخاص حقیقی و یا حقوقی وجود داشته باشد فرآیند و قوانین و ضوابط مخل را رصد کرده و با تعاملات خوبی که در استان وجود دارد نقش تسهیل گری را برعهده می گیریم.

سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری معاون هماهنگ‌ کننده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم گفت: شرکت پیشگامان موجب بالندگی و اندوخته دانش جوانان کشور خواهد بود و امیدواریم با پشتیبانی آن به مرحله بهره ورری در استان برسیم چراکه ایجاد انگیزه در بین جوانان در طرح های اقتصادی مختلف می توانند راهگشای تولید و اقتصاد کشور باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha