۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85353540
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام حمایت منتخب انتخابات تایوان از بخش صنعت نیمه‌هادی و پردازنده‌ها

تهران-ایرنا - «لای چینگ ته» منتخب انتخابات تایوان پس از پیروزی در انتخابات ریاستی، در سخنانی خاطرنشان کرد که از بخش صنعت نیمه‌هادی و پردازنده‌ها حمایت خواهد کرد. تایوان بزرگترین تولیدکننده تراشه جهان و با ارزش‌ترین شرکت بورسی آسیا با ارزش ۶۰۰ میلیارد دلار است.

به گزارش روز یک‌شنبه ایرنا به نقل از نشریه چاینامورینگ‌پست، در پی افزایش تنش‌ها میان تنگه و چین-آمریکا، نگرانی‌هایی در مورد بخش اصلی این صنعت به عنوان «سپر سیلیکونی» برای جزیره، ایجاد شده است. از این رو، لای چینگ ته رهبر جدید تایوان پس از پیروزی در انتخابات ریاستی، تضمین کرد که از هیچ تلاشی برای توسعه بیشتر صنعت تراشه‌ها و نیمه‌رساناهای حیاتی جزیره دریغ نخواهد کرد.

تایوان با تولید ۶۰ درصد تراشه‌های نیمه‌رسانای جهان و بیشتر مدارهای لبه‌ای را که در جدیدترین گوشی‌های هوشمند و ابررایانه‌ها بکار رفته است، در زنجیره تامین این صنعت نقش کلیدی ایفا می‌کند، ولی نگرانی‌ها در مورد ایمنی زنجیره تامین نیمه‌رسانای جهانی در تایوان به عنوان یک گره کلیدی در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

پکن که تایوان را بخشی از خاک چین می‌داند، بارها لای را «جدایی طلب» توصیف کرده و این فرد یک ویرانگر صلح در این جزیره می‌داند. بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند، اما واشنگتن با هر گونه تلاش برای پس گرفتن این جزیره بوسیله زور، مخالف است. از این رو کاخ سفید تایپه را در قبال چین مرکزی مسلح کرده است

بر همین اساس، حمایت نظامی واشنگتن از تایپه موجب افزایش تنش میان تنگه و آمریکا-چین شده است، و این تنش ها عاملی شده تا کاخ سفید مقامات تایوانی را مجبور کند تا از همکاری در زمینه نیمه‌هادی با سرزمین اصلی جلوگیری کند و از بیم حملات پکن به این جزیره، تولیدات کلیدی به آمریکا منتقل شود.

این تحریم و محدودیت های آمریکا موجب شده تا هواوی و دیگر غول‌های فناوری چینی به تراشه‌های پیشرفته شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان دسترسی نداشته باشند.

لای چینگ ته در این رابطه اظهار داشت:‌ من به حمایت از توسعه صنعت نیمه هادی، از مواد اولیه گرفته تا طراحی، آزمایش این صنعت، ادامه خواهم داد.

وی افزود: پیشرفت این صنعت نتیجه تقسیم کار در سراسر جهان است. نه تنها تایوان باید دستاورد خود را گرامی بدارد، چین و سایر کشورها نیز باید این صنعت را قدر نهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha