استاندار تهران: برای برگزاری انتخابات الکترونیک آمادگی داریم
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - به دنبال موافقت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی از حوزه های انتخابیه، استاندار تهران،گفت: برای برگزاری انتخابات به این شیوه در استان و پایتخت آمادگی کامل داریم.

علیرضا فخاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به تمهیدات برای انتخابات الکترونیک در سطح استان تهران افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری بخشی از انتخابات به صورت الکترونیک پیش بینی شده که این مدل از انتخابات در بستری از شبکه داخلی (LAN) انجام می‌شود و تمهیدات لازم برای حفاظت از آن نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای کار حفاظت و جلوگیری از نفوذ ابزارهای نامتعارفی که برای اختلال در امر انتخابات از سوی دشمن به کار گرفته شود، صورت گرفته و پیش بینی‌های لازم شده است.

استاندار تهران: برای برگزاری انتخابات الکترونیک آمادگی داریم

به گفته استاندار تهران، براساس قانون و مصوبات، هشت درصد انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود که در این مدل از انتخابات کار شمارش آرا و فاصله بین اخذ رای تا اعلام نتیجه نهایی کاهش پیدا می‌کند.

فخاری با بیان اینکه زمینه برای انتخابات الکترونیک در سطح استان تهران فراهم است، اظهار کرد: ابزار، امکانات و تجهیزات در اختیار است و آموزش‌های لازم در این زمینه داده شده اما مصوبات شورای نگهبان مهم است که این مدل از انتخابات در تمام استان تهران یا بخشی از آن برگزار شود.

استاندار تهران با برشمردن فواید انتخابات الکترونیک یادآور شد: اگر بتوانیم در یک فضای تکاملی بهتر کل انتخابات رو الکترونیکی کنیم، فاصله بین انتخاب و اعلام نتایج کوتاه‌تر، خطاهای انسانی کمتر و حفظ و صیانت از آرای مردم بهتر انجام می‌شود.

استاندار تهران: برای برگزاری انتخابات الکترونیک آمادگی داریم

سخنگوی شورای نگهبان امروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران از موافقت این شورا با برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها بنا به پیشنهاد وزارت کشور خبر داد.

هادی طحان نظیف با بیان اینکه تاکید ما بر رعایت قانون و پاسداری از رای و اراده مردم در این مدت بوده‌ است، اظهار داشت: در این مدت جلسات متعددی با وزارت کشور در خصوص انتخابات الکترونیک داشتیم که این جلسات در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی برگزار که بعضی از جلسات در صحن هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات برگزار شد.

وی ادامه داد: وزارت کشور پیشنهاداتی درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی از حوزه‌ها داشتند که باید عرض کنم در جلسه اخیر شورای نگهبان این موضوع مطرح شد و شورای نگهبان در جلسه اخیر خود با پیشنهاد وزارت کشور مبنی‌بر برگزاری انتخابات الکترونیک در چارچوب مشخص‌شده در ماده ۱۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از برگزاری انتخابات الکترونیک در چهار حوزه انتخابیه دارای تعدد کرسی با مجوز شورای نگهبان خبر داد.

محسن اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دولت ایرنا اظهار داشت: شورای نگهبان مجوز برگزاری انتخابات الکترونیک را صادر کرده و اکنون منتظرِ نامه مکتوب این شورا هستیم تا حوزه هایی که انتخابات در آنها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود را اعلام کنیم.

وی همچنین گفته بود که در فرایند رأی ‌دهی، ۳۴ هزار صندوق الکترونیکی داریم و بستر برگزاری انتخابات الکترونیک در کل کشور فراهم شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha