خروش پاکستانی‌ها علیه جنایات اسرائیل در صدمین روز از جنگ غزه + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - مسلمانان پاکستان همزمان با یکصدمین روز از عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه با برپایی تظاهرات بزرگ همبستگی با فلسطین، سکوت جهان غرب در قبال جنایات صهیونیست‌ها و حمایت‌های آمریکا از این رژیم را محکوم و خواستار آتش بس دائمی در نوار غزه شدند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، هزاران نفر از هواداران فلسطین عصر امروز در شهر کراچی واقع در جنوب پاکستان در تظاهرات بزرگ همبستگی با غزه و فلسطین شرکت کرده و شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سردادند.

تظاهرات همبستگی با غزه به اهتمام حزب جماعت اسلامی پاکستان و همزمان با صدمین روز از جنگ رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینی‌های بی‌دفاع برگزار شد.

تظاهرکنندگان با فریادهای «لبیک یا اقصی» نفرت و خشم خود را از سکوت مجامع بین المللی در قبال تداوم بمباران وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بی‌دفاع غزه اعلام کردند.

سخنرانان خواستار توقف فوری جنایات صهیونیست‌ها در غزه، عقب نشینی آمریکا و متحدانش از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی اسرائیل، گام‌های جدی جامعه جهانی برای نجات مردم مظلوم غزه و برقراری فوری آتش بس شدند.

چهره‌های سیاسی تأکید کردند که اقدامات کشورهای اسلامی برای توقف جنایات اسرائیل هیچ نتیجه‌ای برای غزه یا پاسخگو کردن اشغالگران نداشته و با گذشت یکصد روز، وحشیگری‌های رژیم نامشروع صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین همچنان ادامه دارد.

آنان گفتند: تمام ملت‌های آزادیخواه جهان به ویژه مردم پاکستان در کنار فلسطین هستند و ما از اعتراضات علیه جنایات اسرائیل عقب نشینی نخواهیم کرد.

حافظ نعیم الرحمان رئیس حزب جماعت اسلامی در کراچی اظهار داشت: گفت: آمریکا دلیل اصلی تداوم جنگ خونین اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است لذا جهان اسلام نباید در قبال همدستی اروپا و آمریکا در جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه منفعلانه رفتار کنند.

وی با قدردانی از دولت آفریقای جنوبی برای شکایت از رژیم صهیونیستی به دادگاه بین المللی دادگستری، افزود: حاکمان کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند، اکنون زمان دادخواهی برای فلسطینیان مظلوم است.

این سیاستمدار پاکستانی گفت که حامیان اسرائیل رسواتر از هر زمان دیگر هستند و هر کشوری که برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه سکوت کند، تاریخ او را نخواهد بخشید.

بسیاری از رهبران احزاب و گروه‌های مذهبی در کراچی پاکستان از جمله چهره‌های برجسته شیعه و اهل تسنن با حضور در راهپیمایی بزرگ همبستگی با فلسطین، حمایت‌های آمریکا از اسرائیل و تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در خاورمیانه را به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

وی خطاب به رزمندگان مقاومت فلسطین گفت: ما هرگز مدافعان شجاع بیت المقدس را فراموش نکرده و شهادت مظلومانه بیش از ۲۳ هزار نفر از جمله ۱۰ هزار کودک را یاد نخواهیم برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha