۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85354153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: اقتصاد قزوین روی افزایش بهره‌وری متمرکز شود

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: اقتصاد این استان به ویژه بخش صنعت باید روی ارزش افزوده و افزایش بهره‌وری متمرکز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی عصر یکشنبه در نشست با مدیران صنایع و دانشگاه‌ها در پارک علم و فناوری قزوین افزود: نقش اثرگذاری ارزش افزوده در رشد اقتصادی کشور بی بدیل است.

وی بالاترین ارزش افزوده را در تولید محصولات با ظرفیت دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با کمک ظرفیت‌های نوآوری و فناوری و به کارگیری از دانش بنیان‌ها می‌توان برنامه ارزش افزوده را تدوین و عملیاتی ساخت.

اعلایی در ادامه به اهمیت بهره‌وری پرداخت و گفت: ما به شدت از نظر بهره‌وری نیازمند توجه هستیم، این مهم باعث افزایش ارزش‌ افزوده شده و دستمزدها را نیز بالا می‌برد.

استاندار قزوین تاکید کرد: ما در واردات تکنولوژی با مشکل مواجه هستیم و تنها جایگزین برای پر کردن خلاها همین تمرکز روی ارزش افزوده و بهره‌وری است.

این مسوول تاکید کرد: استان قزوین باید نقش ملی و فراملی خودش را حفظ کند و اقتصاد خودش را در راستای افزایش درآمد سرانه و رفاه اجتماعی ریل گذاری کند.

اعلایی بیان کرد: در شرایط فعلی برآوردهای کلان ما در حوزه اقتصاد نشان می‌دهد، فضای باغبانی در کشور ایجاد شده و بسترها برای رشد اقتصادی مهیا شده است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در بحث رقم‌ زدن رشد اقتصادی بالای چهار درصد در کشور، با وجود همه دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی ما شاهد تحقق ارقام خوبی بودیم.

نماینده دولت در استان قزوین یادآور شد: ارتباط خوب ایران با کشورهای همسایه و شرکای اقتصادی، یک فضای واقع گرایانه ایجاد کرد و باعث شد بستر برای رشد و فعالیت اقتصادی در کشور فراهم به مراتب بهبود پیدا کند.

استاندار: اقتصاد قزوین روی افزایش بهره‌وری متمرکز شود

قزوین نیازمند احداث برج نوآوری است

جعفر احمدی، رییس پارک علم و فناوری استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: در مورد تعامل صنعت و دانشگاه ذکر این نکته ضروری است که از ۵۲ هزار پایان نامه‌های دانشگاهی، فقط ۷۴۷ پایان نامه تقاضا محور بوده و کاربردی شده است.

وی اضافه کرد: نزدیک سه درصد در کشاورزی، فنی و مهندسی ۲.۳ درصد بوده است، اما با این حال از لحاظ تراکم فناوری استان قزوین رتبه سوم کشوری را دارد.

ما در کشور چندتا برج نوآوری داریم، صنایع می‌توانند اعتبار مالیات خودشان را در پارک علم و فناوری هزینه کنند که امیدوارم در آینده نزدیک این برج در استان راه‌اندازی شود.

اما در استان قزوین مفهوم تحقیق و توسعه را با مدل سه گانه مارپیچ دانشگاه، دولت و صنعت دنبال می‌کنیم.

زنجیره ارزش راهبردی از دیگر مواردی است که از سوی پارک علم و فناوری دنبال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha