۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۳۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85368457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار قزوین: سرزمین ربات‌ها جاذبه‌ای مغفول در حوزه گردشگری است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: سرزمین ربات‌ها ظرفیتی مغفول مانده است که می‌تواند به یکی از جاذبه های گردشگری این استان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سرزمین ربات‌ها با بیان این مطلب افزود: توجه و رسیدگی بیشتر به این مجموعه می تواند آن را به یکی از جاذبه های گردشگری قزوین تبدیل کرده و گردشگران گوناگونی از اقشار دانش آموزی و دانشجویی را به خود جذب کند.

وی اضافه کرد: مجموعه علمی و گردشگری سرزمین ربات ها ترکیبی بین دانش، مرکز تفریحی و گردشگری است که با همت دانشمندان بومی و حمایت شهرداری ایجاد شده و می تواند برای تفریح و آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

اعلایی با بیان اینکه قزوین در حوزه دانش بنیان و گردشگری جزو استان های با ظرفیت است، تصریح کرد: به دلیل استقرار دانشگاه ها و حضور اهالی علم و هنر، این استان همواره در سطح کشور حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته است.

استاندار قزوین بیان کرد: به هر میزان که ارتباط دانشگاه با مجموعه های کاربردی و صنعتی بیشتر شود، منجر به ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد، افزایش اشتغال و توسعه دانش خواهد شد که قزوین باید به عنوان یک استان دانشگاهی و دانش‌محور در این زمینه باید اقدامات جدی تری را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین خاطرنشان کرد: اینکه طراحی و ساخت تجهیزات توسط دانشمندان خود استان انجام می شود، بی نظیر است، اما باید بخش اقتصادی و بخش علمی این مجموعه تفکیک شود و از این فضا به شکل اقتصادی نیز بهره برد.

استاندار قزوین در پایان به ربات معروف به رستم اشاره کرد و یادآور شد: وجود این ربات در این مجموعه باید به یکی از نمادهای معروف قزوین تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha