۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85354510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید چین و سوئیس برای گسترش همکاری در مقابله با چالش‌های جهانی

تهران-ایرنا- «لی چیانگ» نخست وزیر چین در دیدار با « ویولا آمهرد» رئیس‌جمهوری سوئیس تاکید کرد که پکن همواره از نقش منحصر به‌ فرد «برن» در اروپا و صحنه جهانی، اهمیت زیادی قائل بوده و آماده حفظ ارتباط نزدیک و هماهنگی با سوئیس در مقابله با چالش‌های جهانی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، لی چیانگ نخست‌وزیر چین که برای دیدار با مقامات اروپایی و شرکت در نشست داووس روز گذشته وارد فرودگاه بین المللی زوریخ شده بود، با ویولا آمهرد رئیس جمهور سوئیس دیدار کرد.

لی در دیدارش با آمهرد اظهار داشت:‌ پکن همواره از نقش منحصر به‌فرد برن در اروپا و صحنه جهانی، اهمیت زیادی قائل بوده و آماده حفظ ارتباط نزدیک و هماهنگی با سوئیس در مقابله با چالش‌های جهانی است.

وی با اشاره به اینکه سوئیس یکی از اولین کشورهای غربی است که روابط سیاسی با چین برقرار کرده است، خاطرنشان کرد که روابط پکن و برن از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در تاکنون، توسعه خوبی را حفظ کرده است.

لی گفت: چین آماده همکاری با سوئیس برای پیشبرد توافقان سران دو کشور، گسترش اعتماد و همکاری‌های متقابل سودمند و دوستی میان دو ملت است.

وی افزد: پکن آماده گسترش مبادلات و یادگیری متقابل با برن است.

این مقام چینی تاکید کرد که پکن مایل است از هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط سیاسی بین دو کشور در سال 2025 به عنوان فرصتی برای ارتقای سطح محلی، تبادلات مردمی و روابط دوستانه بین دو کشور و مردم آنها استفاده کند.

لی اذعان کرد که شرکت‌های سوئیسی در 40 سال گذشته در روند اصلاحات و گشایش در چین مشارکت و به توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور شرق آسیا کمک کرده‌اند و در عین حال به منافع قابل توجهی نیز دست یافته‌اند.

وی افزود: پکن درهای خود را به روی دنیای خارج بازتر خواهد کرد و از شرکت های سوئیسی دیگر برای سرمایه گذاری چین استقبال می کند.

آمهرد هم در دیدار با لی اظهار داشت که مردم سوئیس و چین نسبت به یکدیگر احساسات دوستانه دارند و دو کشور سابقه همکاری طولانی و نتایج مثمر ثمری داشته اند.

وی افزود: بسیاری از شرکت های سوئیسی عملکرد خوبی در سرمایه گذاری و توسعه در چین به داشته اند و مایلند حضور خود را در بازار این کشور گسترش دهند.

آمهرد گفت: برن مایل به تقویت تبادلات مردمی، درک متقابل و دوستی بین مردم دو کشور با پکن همکاری کند.

دو طرف همچنین در خصوص نوآوری های علمی و فناوری، توسعه سبز، گردشگری فرهنگی، ورزش های زمستانی و غیره تبادل نظر کردند و بر گسترش همکاری ها در زمینه های مرتبط توافق کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha