۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۵
کد خبر: 85438987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن: تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی چینی متکی به یارانه دولتی نیستند

تهران-ایرنا- وزیر بازرگانی چین در نشستی با شرکت‌های تولید کننده خودروهای الکتریکی چینی در اروپا، اظهار داشت: شرکت‌های ما با تکیه بر نوآوری فناورانه، به مزیت‌های رقابتی دست یافته‌اند. آنها به یارانه‌های دولتی متکی نیستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین در نشستی با نمایندگان شرکت‌های تولید کننده خودروهای الکتریکی چینی در اروپا، اظهار داشت: شرکت‌های خودروهای برقی ما بر نوآوری فناورانه تکیه دارند.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها با افزایش سیستم کامل تولید، زنجیره تامین و رقابت در بازارهای در حال‌توسعه در حال رشد هستند، اظهار داشت: از راه یارانه‌های دولتی نمی‌توان به مزیت رقابتی دست یافت و اتهامات آمریکا و اروپا به خودروسازهای چینی بی اساس دانست. 

پیشتر اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده بود: روابط تجاری اتحادیه اروپا و چین بسیار نامتعادل است و پکن از مازاد تجاری بزرگی سود می‌برد.

پکن: تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی چینی متکی به یارانه دولتی نیستند

این مقام چینی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع خودروهای الکتریکی چینی، سهم بزرگی در واکنش جهانی به تغییرات اقلیمی و تحول سبز و کربن زدایی داشته است، تصریح کرد: پکن فعالانه از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های خود حمایت خواهد کرد.

موسسه ژاک دلور فرانسه پیشتر نوشته بود: اروپا برای دستیابی به توسعه و رشد خود، ناگزیر به انتخاب اجتناب‌ناپذیر چین است.

این موسه از بروکسل خواسته است تا با اعمال رفتار منطقی در مورد «ریسک زدایی» و حمایت از سیاست منطقی‌تر و عملگرایانه پکن، بر گسترش همکاری های متقابل از جمله در زمینه های انرژی، سبز، فناوری تاکید کند.

وزیر بازرگانی چین همچنین اظهار داشت: شرکت‌ها در مواجهه با چالش‌ها و عدم قطعیت‌های خارجی باید با بهبود بخشیدن قدرت داخلی خود، پایبندی به توسعه مبتنی بر نوآوری، تقویت مدیریت ریسک، توسعه سبز، گسترش همکاری با شرکت‌های محلی، قاطعانه به دنبال توسعه مشترک باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha