۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85354609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم کاهش محبوبیت بایدن

۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 85354609
تداوم کاهش محبوبیت بایدن

تهران- ایرنا- طبق نتایج نظرسنجی‌های جدید، محبوبیت جو بایدن نزد آمریکایی‌ها هر روز کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا از پایگاه تحلیلی «هیل»، تنها یک‌سوم از آمریکایی‌های دارای حق رأی از عملکرد جو بایدن در جایگاه رئیس‌جمهوری حمایت کرده‌اند، آماری که در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه است.

این پایگاه خبری و تحلیلی وابسته به کنگره آمریکا با اشاره به یافته‌های جدید نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و ایپسوس که از ۴ تا ۸ ژانویه انجام شده‌ است، اعلام کرد که این آمار حتی نسبت به نتایج نظرسنجی قبلی شان در ماه سپتامبر هم ناامیدکننده‌تر است.

در نظرسنجی قبلی، میزان حمایت از عملکرد بایدن میان پاسخ‌گویان آمریکایی ۳۷ درصد بود. همچنین، میزان اعلام نارضایتی از وی نیز از ۵۶ درصد در ماه سپتامبر به ۵۸ درصد در ماه ژانویه رسیده است. آماری که از زمان جرج بوش پسر در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ (در نتیجه جنگ‌های عراق و افغانستان) بی‌سابقه عنوان شده است.

نظرسنجی‌های آن روزهای آمریکا پیشتر به کاهش محبوبیت ترامپ اشاره کرده‌ بودند. اما نتایج فعلی حاکی از آن است که محبوبیت بایدن از ترامپ نیز کمتر شده است.

از میان پاسخ‌دهندگان نظرسنجی جدید، ۴۱ درصد حامی ترامپ هستند که کاهشی ۷ درصدی نسبت به ماه سپتامبر (با ۴۸ درصد حمایت) داشته است. همچنین، میزان نارضایتی از ترامپ نیز از ۴۹ درصد در ماه سپتامبر به ۵۳ درصد افزایش داشته است.

در سایه درخواست‌های گسترده مخالفان ترامپ برای رد صلاحیت وی توسط دیوان عالی این کشور، این ترامپ است که در مؤلفه «صداقت و قابلیت اعتماد» نیز پیشرو است. در مقایسه با حمایت ۳۳ درصدیِ پاسخ‌گویان که در ماه سپتامبر وی را قابل‌اعتماد خواندند، در نظرسنجی تازه تنها ۲۶ درصد صداقت وی را تأیید می‌کنند.

اگرچه ترامپ در شاخص «قابلیت ذهنی و فیزیکی برای اداره امور» دست برتر را نسبت به بایدن حفظ کرده است، اما هر دو نفر در نظرسنجی جدید با کاهش حمایت عمومی در این خصوص روبرو هستند.

بایدن با حمایت ۲۸ درصدی در موضوع سلامت فیزیکی و ذهنی شاهد کاهش حمایت نسبت به آمار ۳۲ و ۳۳ درصدی در ماه مه است. حمایت از سلامت عقلی ترامپ با کاهش شش درصدی از ۵۴ به ۴۷ درصد کاهش یافته و میزان حمایت از سلامت جسمی وی نیز به همین‌شکل از ۶۴ درصد به ۵۷ درصد تنزل یافته است.

در بحث کارکرد اقتصادی بایدن، نظرسنجی‌ جدید حاکی از افزایش بلاتکلیفی آمریکایی‌ها در این خصوص است، به‌طوری‌که اظهار بی‌اطلاعی یا نظر ممتنع از ۴ تا ۶ درصد طی نظرسنجی‌های دو سال گذشته به ۱۴ درصد در ژانویه سال ۲۰۲۴ رسیده است. به‌طورکلی، نظرات عمومی نسبت به عملکرد اقتصادی دولت بایدن با بهبود نسبی از ۳۰ درصد در ماه سپتامبر به ۳۱ درصد و نظرات منفی نسبت به همین مقوله از ۶۴ درصد به ۵۶ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha