۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی در بجستان خراسان رضوی کشف شد

گناباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بجستان گفت: ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی با تلاش ماموران انتظامی و پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) این شهرستان کشف و یک متهم در این ارتباط شناسایی شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس سرهنگ احمدرضا شهنواز روز دوشنبه افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دریافت لینک مخرب در فضای مجازی و برداشت اینترنتی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش به صورت غیرمجاز، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این فرد بعد از آن که لینکی را دریافت کرده و وارد آن شده بود مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی اش به ۲ شماره ناشناس واریز شده بود.

فرمانده انتظامی بجستان گفت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا فردی که این مبلغ به حساب وی واریز شده بود در شهر تبریز شناسایی و با پیگیریهای به عمل آمده مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباخته عودت و پرونده کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

شهنواز تاکید کرد: کاربران اینترنت در صورت دریافت پیامهایی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت، سامانه ثنا، شکایت، برنده شدن جایزه در قرعه کشی و یا هر نوع تبلیغ و محتوایی که با لینک همراه باشد نباید روی این لینکهای جعلی کلیک کنند و در صورتی که مبلغی هر چند کم درخواست شده بود آن را پرداخت نکنند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha