۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85354732
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۱۲ هزار زنجانی به پیش فشار خون مبتلا هستند

زنجان - ایرنا - کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: ۶۶۶ هزار و ۴۲۶ نفر از گروه هدف پویش ملی سلامت در این استان شرکت کردند که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر مبتلا به پیش فشار خون (فشار خون مرزی به بالا) تشخیص داده شدند.

تورج جلالیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا روز گذشته ۸۴ درصد گروه هدف(۱۸ سال و بالاتر) در پویش غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند که این تعداد از مشارکت فعالانه آنان حکایت دارد.

وی اظهار داشت: بر این اساس از افراد غربالگری شده ۵۹ هزار و ۲۷۱ نفر دارای سابقه بیماری فشار خون قبلی و ۶ هزار و ۹۴۹ نفر مشکوک به فشارخون (افراد دارای فشار خون بالا) بودند.

این کارشناس ادامه داد: همچنین ۲۷ هزار و ۵۴۲ نفر دارای سابقه بیماری دیابت قبلی، ۳۰ هزار و ۷۵۹ نفر پره دیابتیک و چهار هزار و ۴۹ نفر مشکوک به دیابت (افراد دارای قند خون بالا) شناسایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح تا پایان دی ماه جاری به پایان می رسد، گفت: پس از اتمام این طرح، غربالگری فشار خون، قند خون و حتی چربی خون افراد بالای ۳۰ سال از طریق انجام برنامه خطر سنجی در مراکز بهداشت به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

به گفته این مسوول، پایش و مراقبت های لازم از بیماران دیابتی و فشار خون انجام خواهد شد.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیمارهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: امیدواریم با اطلاع رسانی خوب رسانه های گروهی افراد باقی‌مانده هدف در این طرح شرکت کنند.

طرح پویش ملی سلامت همزمان با سراسر کشور در استان زنجان در حال اجراست و گروه هدف این پویش، شهروندان ۱۸ سال به بالا و زنان باردار هستند.

۷۹۶ هزار و ۳۳۳ نفر از جمعیت استان زنجان جامعه هدف طرح ملی غربالگری فشار خون و دیابت در استان زنجان هستند.

زمان اجرای این طرح از ۲۰ آبان تا پایان دی ماه جاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha