برق ۱۴ روستای آستارا وصل و راه دسترسی آنها بازگشایی شد

آستارا - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان آستارا گفت: برق ۱۴روستای بخش مرکزی شهرستان وصل شد و مسیر دسترسی آنها که در جریان برف ۲ روز اخیر مسدود شده بود، بازگشایی شد.

سخاوت سلیمان نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در پی بارش برف از روز شنبه مسیر دسترسی به ۲۷ روستای بخش مرکزی شهرستان مسدود شده بود که هم اینک با تلاش دستگاه های مربوطه مسیر ۱۴ روستا به صورت تک‌لاین بازگشایی شده است و راهداری و بخشداری درصدد باز کردن لاین(مسیر) دوم است.

وی افزود: برق این ۱۴ روستا نیز در این مدت قطع شده بود که با همت اداره برق شهرستان و همیاری بخشداری مرکزی آستارا وصل شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بخشدار مرکزی آستارا ادامه داد:‌ این روستاها در بخش پایین دست بخش مرکزی است و بازگشایی مسیر روستاهای بالادستی نیز که دسترسی به آنها مشکل است در دستور کار است و همه نیروها درصدد امدادرسانی و وصل برق و بازگشایی راه آنها هستند.

سلیمان نژاد تصریح کرد: با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص بارش برف تمهیدات لازم از قبل انجام شده بود آرد مورد نیاز همه روستاهای بخش مرکزی تامین شده بود تا در صورت بسته شدن راه های ارتباطی اهالی مشکلی نداشته باشند.

وی تاکید کرد: از زمان شروع بارش برف در شهرستان حفظ و پایداری گاز منطقه در دستور کار قرار گرفت و با کمک همکاران و همیاری ادارات مرتبط، گاز هیچ یک از روستاها قطع نشد و مراقبت لازم اعمال شد.

بخشدار مرکزی آستارا بیان کرد: مسجد حیران در مسیر مواصلاتی شهرستان آستارا جهت اسکان مسافران در راه مانده تعیین شد و روز گذشته نیز به همه این مسافران غذای گرم داده شد و بسیاری از آنها که مایل بودند در مسجد اسکان یافتند.

وی تاکید کرد: با توجه به درگیر بودن استان همجوار به دلیل بارش برف سنگین در روز نخست، امکان دریافت کمک نبود و از اینرو با استفاده از تراکتورهای روستاییان و شرکت های خصوصی اقدام به امدادرسانی به اهالی روستاها کردیم و از امروز هم ماشین‌های کمک‌رسان از استان و شهرستان‌های هم جوار جهت یاری رساندن به بخش مرکزی آستارا حضور دارند.

سلیمان نژاد خاطرنشان کرد: در قسمت بالا دستی و ارتفاعات شهرستان آستارا ریزش کوه باعث قطعی موقتی گاز شده بود که به سرعت مشکل برطرف شد.

به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا از ظهر شنبه و وجود امواج ناپایدار در سطوح فوقانی جو، بارش برف در ارتفاعات کوهستانی غرب استان گیلان و به ویژه محور ارتباطی گردنه حیران آستارا آغاز شد که این مسیر در حال حاضر بسته است.

بارش برف نیز در تمامی مناطق گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل و نیز راه های روستایی مناطق کوهستانی این محور ادامه دارد و سطح این جاده را لغزنده کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha