رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از تشکیل هیاتی برای ورود به غزه خبر داد

تهران - ایرنا - شیخ «علی محی الدین القره داغی » که به تازگی ریاست اتحادیه جهانی علمای مسلمان را بر عهده گرفته است از تشکیل هیاتی به رهبری وی برای ورود به نوار غزه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شیخ القره داغی در سلسله پست هایی که در حساب های خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، بر نقش مهم این اتحادیه در بسیج مسلمانان برای حمایت از مردم مظلوم غزه و برگزاری اعتصابات عمومی که در آن مردم کشورهای عربی و اسلامی شرکت داشته باشند، تاکید کرد.

وی اظهار داشت که در روزهای آینده طرح های دیگری برای حمایت از غزه به کشورهای بزرگ اسلامی مانند ترکیه، مالزی و اندونزی ارائه خواهد شد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با اشاره به گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار غزه گفت که این اتحادیه در حال ارسال ۱۰۰ کشتی حامل کمک های انسانی به مردم به شدت آسیب دیده غزه است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی برای ورود این کمک ها به باریکه غزه از طریق گذرگاه رفح با مقامات مصر در حال انجام است، از کسب توافق برای اجرای این طرح خبر داد.

شیخ القره داغی از کشورهای همسایه دریای مدیترانه خواست تا از این کمک ها تا رسیدن به نوار غزه محافظت کنند.

وی در پیامی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد، نوشت که کنفرانس غزه و نقش امت اسلامی در حمایت از آن، مجموعه اقداماتی را به دنبال داشت که مهمترین آنها پیشنهاد اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان بود و من اولین نفری هستم که به رفح خواهم رفت و سپس وارد غزه خواهم شد حتی اگر به قیمت جانم تمام شود.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان اضافه کرد: این برای ما افتخار و این اولین اقدامی است که پس از هماهنگی با مصر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما با تمام وجود از مقاومت مردم غزه حمایت می کنیم، ادامه داد: موضوع کوچاندن فلسطینی‌ها نگرانی‌هایی را برای این اتحادیه ایجاد کرده است اما همه ما به مقاومت مردم قهرمان غزه که با وجود همه این بلاها در شمال، جنوب، شرق و غرب، همچنان ثابت قدم ایستاده اند، امیدواریم.

شیخ علی محی الدین القره داغی پس از پایان رای گیری مجمع عمومی در ششمین اجلاس نشست اتحادیه جهانی علمای مسامان در دوحه با اکثریت آرا به عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب شد.

القره داغی پیش از این سمت دبیرکلی این اتحادیه را برعهده داشت.

۱۰۱ روز است که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان بخشی از جنایت جنگی نسل کشی که علیه مردم غزه به راه انداخته اند، خانه های مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه را هدف قرار می دهند.

در پی حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۱۵ مهر ماه، آمار شهدای فلسطینی به حدود ۲۴ هزار نفر افزایش یافته که بیش از ۷۰ درصد آنها زنان و کودکان هستند. در عین حال تعداد مجروحان فلسطینی ناشی از جنگ غزه از ۶۰ هزار نفر فراتر رفته و ۷۰ درصد ساختمان ها و زیرساخت های این باریکه ویران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha