۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85355024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون رایگان دام‌ علیه بیماری بروسلوز در کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان گفت: عملیات واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری بروسلوز به طور کامل و رایگان در استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، فرزاد رحمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در قالب این طرح، ۵۹ هزار و ۱۸۵ راس دام سنگین در کردستان در مقابل بیماری بروسلوز واکسینه شد.

وی یادآور شد: اکیپ‌های مایه‌کوب با مراجعه به هزار و ۳۹ واحد اپیدمیولوژیک، همه جمعیت دامی هدف را در مقابل این بیماری واکسینه کردند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان افزود: این اداره کل برای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و حفظ بهداشت عمومی، اجرای عملیات واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری بروسلوز را به مدت ۲ ماه و به صورت کاملا رایگان انجام داد.

رحمانی ادامه داد: بیماری‌ تب‌مالت‌ یا بروسلوز که‌ در حیوانات ‌به‌ نام‌ سقط جنین‌ واگیر مرسوم‌ بوده یکی از بیماری‌هایی عفونی قابل‌ انتقال‌ بین‌ انسان‌ و حیوان‌ است و اگر دام‌های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می‌شود.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵۰ هزار تن شیرخام تولید می کند در حالیکه مصرف سالانه آن حدود ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن نیز گوشت قرمز است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود سه میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha