فرماندار گنبدکاووس: فرهنگ‌سازی راهکار موثر کاهش تقاضا برای موادمخدر است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس با تاکید برضرورت تلاش مضاعف همه ادارات و نهادهای این شهرستان مرزی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه موادمخدر به منظور کاهش تقاضا برای مصرف این مواد افیونی و خانمانسوز در جامعه، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی با انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از راهکارهای موثر در این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس افزود: متاسفانه برخی باورهای غلط در جامعه سبب گرایش به مصرف موادمخدر شده که باید این باورها را اصلاح و افراد بالاخص نسل جوان و خانواده‌ها را نسبت به پیامدهای زیانبار مصرف این مواد افیونی آگاه کرد.

وی با بیان اینکه گرایش به مصرف موادمخدر در مناطق مختلف کشور علل و عامل مختلفی دارد، اضافه کرد: برای یافتن علل و عوامل این موضوع در استان گلستان و گنبدکاووس نیاز است یک تیم مجرب دانشگاهی، کار پژوهشی انجام دهد تا براساس نتایج آن، اقدامات فرهنگی و آموزشی به صورت هدفمند اجرا شود.

دهرویه ادامه داد: همه ادارات و نهادها مطابق قوانین و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با موادمخدر، مکلف به انجام فعالیت‌های فرهنگی به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این حوزه هستند.

فرماندار گنبدکاووس تصریح کرد: مادامی که فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی منجر به بازدارندگی و کاهش تقاضا برای مصرف موادمخدر در جامعه نشود، هر روز شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی این حوزه خواهیم بود.

وی بابیان اینکه فعالیت غالب مراکز ترک اعتیاد موسوم به ماده ۱۵ در گنبدکاووس بیشتر جنبه درآمدزایی دارد تا کاهش آسیب، گفت: تا پایان امسال مرکز ترک اعتیاد مردان موسوم به ماده ۱۶ با ظرفیت ۴۵۰ نفر در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

دهرویه همچنین گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر انتظامی گنبدکاووس طی یک ماه گذشته ۲۳ کیلوگرم انواع مواد افیونی کشف و ضبط شده است.

رییس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس هم در این جلسه و در گزارشی تحلیلی به بررسی علل و عوامل آسیب‌های اجتماعی با موضوع موادمخدر پرداخت و گفت: امروز زمینه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه مانند طلاق، همسر و کودک آزاری، درگیری و نزاع خانوادگی، اختلالات شخصیتی و روابط جنسنی خارج از خانواده اعتیاد به موادمخدر است.

رضا یازرلو افزود: با اقدامات فرهنگی و آموزشی هدفمند مانند آموزش مهارت‌های زندگی به گروه‌های در معرض آسیب و بیان صریح زیان‌های موادمخدر بر سلامت افراد و خانواده‌ها می‌توان افراد و جامعه را از آسیب مصون داشت.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha