معرفی دستاوردها و تحقق جهاد تبیین با چاشنی اردوی راویان پیشرفت

یاسوج - ایرنا-اردوهای راویان پیشرفت که در دولت سیزدهم طراحی و با همکاری دستگاه های اجرایی عملیاتی شده طرحی است که در سایه آن واقعیت های موجود از دستاوردها و پیشرفت های انقلاب در عرصه و صحنه های مختلف و در میدان عمل برای اقشار مختلف جامعه تبیین می شود.

به گزارش ایرنا، در این کاروان ها دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت ملموس برای شهروندان به ویژه جوانان به همت تشکل هایی مانند بسیج رسانه و برخی دستگاه های اجرایی مانند بنیاد نخبگان،استانداری، دانشگاه ها و دیگر مسوولان مرتبط اجرا می شود شرکت کنندگان می توانند براساس مشاهدات عینی خود قضاوت کنند.

از آنجا که برخی را به علت نگاهشان به نیمه خالی لیوان، بدبین و برخی را به علت تمرکزشان بر نیمه پر لیوان، خوش بین برچسب می زنند تحلیل براساس واقعیت ضرورتی است از طریق مشاهدات میدانی اردوهای پیشرفت انجام می شود.

دومین اردوی راویان پیشرفت روز گذشته با شرکت جمعی از خبرنگاران،نخبگان،دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد،در این آیین شرکت کنندگان از سد چمشیر، کارخانه های پتروشیمی،روغن کشی و کشتارگاه مرغ شهرستان گچساران آشنا شدند.

نخستین اردوهای راهیان پیشرفت نیز پاییز امسال با حضور شماری از نخبگان،دانشجویان برگزار شد که در این آیین نیز شرکت کنندگان از کارخانه قند یاسوج و چند واحد تولدی دیگر بازدید کردند.

اردوهای راهیان پیشرفت ابزاری برای امیدآفرینی

رییس سازمان بسیج رسانه استان اکهگیلویه و بویراحمد گفت: اردوهای راویان پیشرفت برای آشنایی اقشاری مانند خبرنگاران،دانشجویان، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و معرفی هرچه بیشتر دستاوردهای صنعت و گسترش امیدآفرینی و انگیزه بیشتر برای تلاش و تولید در جامعه طراحی شده است.

معرفی دستاوردها و تحقق جهاد تبیین با چاشنی اردوی راویان پیشرفت

فخرالدین رضایی افزود:اردوهای راویان پیشرفت در راستای عمل به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در زمینه «جهاد تبیین» و ارائه اخبار امیدآفرین در جامعه طبق جدول زمانبندی مشخص، با هدف روایتگری پیشرفت‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد:راویان پیشرفت بدنبال نهادینه کردن دستاوردهای صنعت و تولید در جامعه هستند تا با به تصویر کشیدن دستاوردهای نظام اسلامی به صورت ملموس جامعه را به جای قضاوت های غیرواقعی در مسیر درست هدایت کند.

راویان پیشرفت پیوند دهنده دانشگاه و صنعت

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اردوهای راهیان پیشرفت میتواند پلی برای پیوند دانشگاه و صنعت به عنوان یکی از موضوع های گمشده ایده ها و نوآوری های نسل جوان به ثروت باشد.

حمدالله اکوانی تاکید کرد: یک اردوی راهیان پیشرفت نیز برای معرفی دستاورهای انقلاب اسلامی در شهرستان کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش بینی شده که این بازدید تا پایان سال جاری انجام می شود.

آنچه در اردوی راویان پیشرفت گچساران گذشت

وی تاکید کرد: در اردوی راهیان پیشرفت که روزه گذشته در شهرستان گچساران برگزار شد کارخانه پتروشیمی این شهرستان به عنوان یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی شاخص کهگیلویه و بویراحمد که در دولت سیزدهم و تابستان امسال بهره برداری شد معرفی شد.

پتروشیمی گچساران به‌عنوان ایرانی‌ترین الفین کشور روز دوشنبه (۲۶ تیرماه) با دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید مجتمعی که ۸۳ درصد از نیازمندی‌های آن از داخل تأمین شده و ۲۶۹ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته است.

این کارخانه با برآورد هزینه تمام‌شده حدود ۱.۳ میلیارد یورو نقش مهمی به‌عنوان حلقه کلیدی و میانی زنجیره ارزش تبدیل گازهای همراه نفت به محصولات با ارزش ایفا می‌کند، به‌طوری‌ که سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن گاز اتان را از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس با خط لوله ۹۰ کیلومتری دریافت و یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن C۳+ (برش پروپان و سنگین‌تر) تولید می‌کند که افزون‌ بر درآمدزایی و خلق ثروت، خوراک مجتمع‌های واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی ممسنی، دهدشت، بروجن، کازرون و پلیمر گچساران نیز تأمین می‌شود.

اکوانی تصریح کرد: همچنین در این آیین سد و نیروگاه چمشیر به عنوان یکی دیگر از شاخص ترین زیرساخت های ایجاد شده برای تامین آب کشاورزی در دولت سیزدهم معرفی و بازدید شد.

-سد و نیروگاه چمشیر یکی از طرح های مهم اقتصادی است که تابستان امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، این سد با رهاسازی هشت برابری آب نسبت به دبی ورودی توانست مشکل کشاورزان پایین دست را با توجه به‌ کاهش نزولات آسمانی و به منظور جبران کسری آب مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه امسال، تا حدودی برطرف کند.

این سد برروی رودخانه زهره ساخته شده این طرح در دور دوم سفرهیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید، طی سال های گذشته بویژه درفصول بارندگی طغیان این رودخانه خسارت های زیادی به بار می آورد که که به همت دولت سیزدهم و راه اندازی این طرح علاوه بر جلوگیری از ویرانگری به بخش رونق کشاورزی رونق داد.

همچنین آبگیری سد بزرگ چمشیر اواخر دی‌ماه سال ۱۴۰۱ با موفقیت انجام شد و نتایج پایش مستمر کیفیت آب مخزن به همراه کنترل و تنظیم میزان رهاسازی آب حاکی از کیفیت خوب آب پایین‌دست این سازه بزرگ آبی دارد.

معرفی دستاوردها و تحقق جهاد تبیین با چاشنی اردوی راویان پیشرفت

وی عنوان کرد: کارخانه روغن کشی گچساران از دیگر واحدهای تولدی بود که مورد بازدید شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور قرار گرفت.

این کارخانه در ۲ بخش روغنی کشی و تصفیه روغن فعالیت دارد که در بخش روغن کشی ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰ تن و در بخش تصفیه روغن ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ تن است و سالانه ظرفیت ۱۲۰ هزار تن انواع روغن مایع سرخ کردنی و پخت پز در این واحد را دارد.

وی تاکید کرد: همچنین شرکت کنندگان در آیین راهیان نور در گچساران سد و نیروگاه سد چمشیر را از نزدیک مشاهده کردند.

رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به منظور ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت امسال 30 تور بازدید از واحدهای صنعتی استان با شرکت 800 دانشجو انجام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha