بیش از ۲ هزار میلیارد ریال وام مسکن به ایثارگران گیلانی پرداخت شد

رشت - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: طی ۹ ماهه امسال بیش از ۲ هزار میلیارد ریال وام مسکن به جامعه ایثارگری استان پرداخت شد.

محمدرضا داوطلب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۳۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وام مسکن به ایثارگران گیلان پرداخت شد، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال وام پرداخت شده، پیش‌بینی می‌شود که امسال پرداخت وام رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه خدمات‌دهی نیز بنیاد شهید گیلان در پرداخت وام و تسهیلات رشد ۱.۲۲ درصدی دارد، عنوان کرد: همچنین امسال کارگاه تخصصی آموزش هوش مصنوعی در حوزه ایثار و شهادت برگزار شد.

وی عنوان کرد:چهار جلد از مجموعه کامل وصیت نامه شهدای استان گیلان براساس حروف الفبا چاپ شده و در سال جاری نیز تالیف دفتر پنجم این مجموعه به اتمام رسیده و با توجه به اینکه چهار مستند فاخر از شهدای گیلان در سال گذشته تولیده شده، پنجمین مستند نیز امسال در دست تولید است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان اضافه کرد: برگزاری بیش از ۹۰۰ یادواره در طول سال، جلسات شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز همایش‌های ورزشی و مسابقات مختلف ورزشی از دیگر برنامه‌های فرهنگی این بنیاد است که امسال انجام شده و تا پایان سال نیز تداوم دارد.

اظهار کرد: برگزاری مسابقات اختتامیه استارت آپ‌های شاهد و ایثارگر استان، برگزاری یادواره شهدای انقلاب، ویژه برنامه‌های دهه مبارک فجر، روز بزرگداشت شهدا و رونمایی از آثار تالیفی جدید حوزه ایثار و شهادت از برنامه‌های این بنیاد تا پایان سال جاری است.

داوطلب، به طرح "سپاس" که به صورت مستمر توسط این بنیاد در سراسر استان اجرا می‌شود، اشاره و بیان کرد: طرح سپاس با هدف حفظ منزلت اجتماعی و همچنین تجلیل و تکریم از ایثارگران است که باید آن را مردمی‌سازی کنیم زیرا ایثارگران افتخار و مایه مباهات همه مردم و جامعه هستند و باید قدردان این جمعیت باشیم که برای حفظ استقلال کشور، دفاع از ملت و مام میهن از همه داشته‌های خود گذشتند.

وی با اشاره به اجرای طرح سپاس در استان افزود: در ۹ ماهه امسال و در راستای اجرای این طرح سپاس در گیلان، چهار هزار و ۸۶۹ مورد آموزش حضوری و غیرحضوری خانواده، هشت هزار و ۱۱۳ مورد مددکاری فردی و گروهی و هفت هزار و ۵۵۰ مورد مشاوره فردی و گروهی انجام شده و در طرح پایش سلامت نیز طی ۹ ماهه امسال ۱۴ هزار و ۱۶۱ مورد ارزیابی جسمی و روانی قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان افزود: همچنین در این مدت ۱۴ قطعه زمین به جامعه ایثارگران استان تحویل شد و ۱۳۲ مورد نیز در مرحله قرارداد نهایی می‌باشد که این تعداد زمین نیز در مدت کوتاهی اجرایی و به ایثارگران واجد شرایط تحویل می‌شود.

داوطلب، مهمترین چالش حال حاضر بنیاد شهید گیلان را احداث مجتمع توانبخشی ایثارگران دانست و گفت: پیگیری های لازم جهت دریافت مجوز قانونی از مرکز در حال انجام است تا این مجتمع احداث شود و موضوع دیگر تعیین تکلیف بدهی موجود در تامین اجتماعی در خصوص بازنشستگان پیش از موعد از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ می‌باشد که آن هم در دست پیگیری است.

وی با اشاره به طرح ساماندهی گلزار شهدا در چند منطقه گیلان هم عنوان کرد: تا پایان امسال گلزار شهدا در شهرهای کیاشهر، آستانه اشرفیه، گوراب زرمیخ صومعه سرا، قلعه رودخان فومن و بخش سنگر رشت بهسازی می شود.

وی همچنین گفت: این بنیاد در برنامه‌های عملیاتی و تخصیص اعتبارات بر اساس برنامه‌های استانی ضمن مدیریت منابع، نظارت و پایش دقیق اجرای فعالیت‌ها در سال گذشته رتبه نخست کشور را کسب کرد، طی آخرین ارزیابی ها، امسال نیز جزو سه استان برتر کشور هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha