"ویوک راماسوامی" از گردونه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا کنار کشید

تهران- ایرنا- "ویوک راماسوامی" (Vivek Ramaswamy)، کارآفرین و نویسنده آمریکایی در پی کسب نتیجه ضعیف در نخستین دور انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت آیوا، از نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده کنار کشید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار این خبر افزود: راماسوامی پس از کسب نتیجه ناامید کننده در روز دوشنبه (روز گذشته به وقت محلی) از نامزدی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کنار رفت و از دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور برای نامزدی حمایت کرد.

بر اساس این گزارش، وی پس از مشخص شدن نتایج انتخاباتی در «دس موینس» (Des Moines) ایالت آیوا اعتراف کرد که امشب به حقیقت تلخی رسیده و به آن شگفتی که وی انتظار داشت در این دور از انتخابات دست یابد، نرسیده است.

سی‌ان‌ان گزارش داده است که ترامپ با وجود داشتن ۲ دادگاه استیضاح در کارنامه ریاست جمهوری سابق خود و مواجه بودن با حدود ۹۰ فقره اتهام در چهار دادگاه آمریکا در ارتباط با جرائم مالی و امنیتی، توانست در نخستین دور انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت آیوا با کسب ۵۱ درصد آرا، از سایر رقبای هم حزبی خود پیشتاز باشد.

"ویوک راماسوامی" از گردونه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا کنار کشید

ران دسانتیس فرماندار ایالت فلوریدا و نیکی هیلی به ترتیب ۲۱ و ۱۹ درصد آرا را به خود اختصاص دادند و در این میان ویوک راماسوامی تنها ۷.۷ درصد را بدست آورد.

این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه گزارش داد: اکنون نگاه ها به انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت نیوهمپشایر متوجه شده و هیلی با اعلام این مطلب که رای دهندگان آمریکایی خواهان حضور ترامپ و جو بایدن به عنوان نامزدنهایی ۲ حزب جمهوریخواه و دموکرات نیستند، تلاش دارد تا نظر رای دهندگان را به خود معطوف سازد.

سی‌ان‌ان درادامه گزارش داد: نتیجه انتخابات آیوا نشان داد که رقابت در حزب جمهوریخواه چندان تنگاتنگ نیست.

انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالت نیوهمپشایر قرار است ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ برابر با سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha