تحقق اهداف محیط زیستی نیازمند همراهی عمومی است

تبریز-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز مسائل محیط زیست را امری فرابخشی توصیف و اظهار کرد: دست یابی به اهداف مورد نظر بدون همکاری آحاد جامعه ممکن نمی‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بابک محبوب علیلو همزمان با هفته هوای پاک در بازدید از مراکز پایش کیفی سنجش آلاینده های هوای کلانشهر تبریز، افزود: بر همین مبنا دستگاه قضایی در حفظ و صیانت از حقوق عامه نسبت به امور محیط زیستی حساسیت ویژه ای دارد و هر آنچه در توان دارد برای پشتیبانی قضایی از این حوزه بسیار مهم در طبق اخلاص می گذارد.

وی همکاری و تعامل هر چه بیشتر تمام نهادهای استانی برای تحقق اهداف محیط زیستی را ضروری دانست و گفت: باید همه نهادها دست به دست هم دهند و در اجرای ماموریت خطیر حفاظت از محیط زیست همکاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه دادستانی مرکز آذربایجان شرقی در چارچوب قانون در کنار محیط زیست است، اظهار کرد: حفاظت و حراست از محیط زیست مصداق عینی دفاع از حقوق عامه است و این مجموعه برای این منظور از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

علیلو ادامه داد: باید توجه داشت که به ثمر رسیدن تلاش های محیط زیست فقط با همکاری مردم استان امکان پذیر است و البته در این مسیر همکاری دستگاه های اجرایی اعم از دولتی، عمومی و غیردولتی به ویژه واحدهای تولیدی و صنعتی که به نحوی در حوزه های مختلف محیط زیست مثل آلودگی هوا، آب و خاک دارای مسئولیت هستند، نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است.

علیلو با ابراز خرسندی از تلاش های مجموعه محیط زیست آذربایجان شرقی، یادآور شد: با توجه به رسالت تعریف شده برای این مجموعه حاکمیتی، امیدواریم با تلاش های منسجم مسیر دستیابی به محیط زیست سالم و بانشاط برای مردم فراهم شود.

وی از فعالیت ها و تلاش های حفاظت محیط زیست استان به ویژه از محیط بانان که در دور افتاده ترین مناطق استان در مقابل تخریب محیط زیست رسالت حفاظتی و حراستی خود را انجام می دهند، قدردانی کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به آغاز هفته هوای پاک، گفت: این هفته از روز گذشته شروع شد و تا دوم بهمن ماه ادامه دارد.

شهنام اشتری هوای پاک و حقوق عامه را عنوان روز نخست این هفته بیان و اظهار کرد: مسایل مختلف محیط زیستی اعم از آلودگی های واحدهای صنعتی و معدنی، آلودگی هوا و تخریب محیط زیست و حیات وحش از جمله عناوین جرم زای محیط زیست است که ارتباط مستقیم با دستگاه قضائی دارد.

وی ، هوای پاک و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل، توسعه انرژی های تجدید پذیر، آموزش و مشارکت عمومی، خودروهای فرسوده، کیفیت سوخت و سلامت را از عناوین روزهای هفته هوای پاک اعلام کرد.

۲۹ دی روز ملی هوای پاک و ۲۶ دی تا دوم بهمن هفته هوای پاک در کشورمان نامگذاری شده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha