تشویق، ترغیب و آموزش رویکرد گرامیداشت هوای پاک در سمنان است + فیلم

سمنان- ایرنا- مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در اطلاع‌رسانی اقدام‌ها در حوزه محیط‌زیست، گفت: تشویق، ترغیت و آموزش، سه رویکرد گرامیداشت هوای پاک سال ۱۴۰۲ در این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرامعلی ظاهری روز سه‌شنبه همزمان با آغاز هفته پاک (بیست و ششم دی تا دوم بهمن) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان افزود: شعار روز هوای پاک سال ۱۴۰۲ با عنوان «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» از طرف سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم پاسخگویی را وظیفه خود می‌داند و به دنبال این راهبردْ مسوولان باید پاسخگو باشند، ادامه داد: شعار هفته هوای پاک ۱۴۰۲ امیدآفرین و بر پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری تاکید دارد و اطلاع‌رسانی از تلاش‌ها و انعکاس پاسخگویی نیازمند همراهی رسانه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: اقداماتی ارزشمند از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین منطقه استان سمنان در راستای داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم طی یکسال گذشته با همراهی و مشارکت مردم انجام شد و اکنون به مناسبت هفته هوای پاک از اقدامات و برنامه‌های مردم در داشتن هوای پاک تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌ها در گرامیداشت هوای پاک در راستای آگاهی‌بخشی به مردم، تنویر و ترغیب افکار عمومی و صنعت در حفاظت از محیط زیست است.

ظاهری افزود: اهالی روستایی در منطقه پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق دوستدار طبیعت و محیط زیست هستند و از جمله برنامه‌ها در هفته هوای پاک تجلیل از اهالی این روستا به‌خاطر دغدغه‌مندی در حفظ محیط‌زیست است.

این مسئول تصریح کرد: نهالکاری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در راستای کاشت یک میلیارد نهال در کشور در شهرستان دامغان با رویکرد آگاهی‌رسانی و ایجاد محیط زیست پاک با درختکاری، از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هوای پاک در استان سمنان است.

ظاهری گفت: رویکردهای گرامیداشت هوای پاک در سمنان با هدف ترویج استفاده کمتر از خودروهای شخصی و به ویژه خودروهای تک‌سرنشین و ترویج فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه عمومی، پیاده‌روی و در گرمسار توجه به آموزش دانش‌آموزان از دوره ابتدایی در زمینه اهمیت حفاظت از محیط زیست، پیگیری می‌شود.

ایرنا سمنان راهنمای حفاظت محیط زیست استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های موثر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در حوزه رسانه‌ای، افزود: اطلاع‌رسانیِ تلاش‌ها و اقدام‌ها با زبان شیوای رسانه نقشی مهم در تنویر افکار عمومی دارد.

ظاهری با بیان اینکه ایرنا استان سمنان همواره محیط‌زیست را راهنمایی می‌کند، ادامه داد: امید می‌رود با راهنمایی و همراهی این رسانه در حفاظت از محیط‌زیست گام برداریم و مردم نیز در حفاظت از محیط زیست به عنوان امانتی برای آیندگان کوشا باشند.

سعید صادقی مقدم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان نیز در این نشست با گرامیداشت هفته هوای پاک، گفت: داشتن هوای پاک مستلزم همراهی بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسیله نقلیه عمومی، توجه به توسعه صنایع نوین، اصلاح فعالیت صنایع آلاینده و توجه به محل استقرار واحدهای آلاینده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیست و نهم دی به عنوان روز هوای پاک و بیست و ششم دی تا دوم بهمن ماه با شعار «هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول» هفته هوای پاک نامگذاری شده است.

سه شنبه بیست و ششم دی (هوای پاک، حقوق عامه)، چهارشنبه بیست و هفتم دی (هوای پاک، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی)، پنجشنبه بیست و هشتم دی (هوای پاک، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر)، جمعه بیست و نهم دی (هوای پاک، آموزش و مشارکت عمومی)، شنبه سی‌ام دی (هوای پاک، خودروهای فرسوده)، یکشنبه یکم بهمن (هوای پاک، کیفیت سوخت) و دوشنبه دوم بهمن (هوای پاک، سلامت) روزشمار هفته هوای پاک امسال است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha