۲۸ دی ۱۴۰۲، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85356724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۱ نیاز فناورانه خراسان شمالی شناسایی شده است

بجنورد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با بیان اینکه تقویت ساختارهای فناورانه بخش خصوصی اصلی ترین راهبرد توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان است، گفت: در این راستا ۱۳۱ نیاز فناورانه استان در بخش های مختلف صنعتی،کشاورزی، خدماتی و دستگاه‌های دولتی شناسایی شده است.

محمدرضا قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: ۶ رویداد تانا در این استان برگزار شد که در تانای کشاورزی ۴۲ نیاز، سلامت ۳۹ نیاز، فولاد ۲۷ نیاز، پتروشیمی هفت نیاز، آلومینا ۱۲ نیاز و تانای زیره چهار نیاز شناسایی شد.

وی افزود:‌ رویداد تانا در بخش های مختلف از جمله صنعت در تلاش است تا به ارتقای سطح نوآوری و فناوری در استان کمک کند، در این زمینه استفاده از توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای رفع نیازمندی‌های صنایع پیگیری می شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: صنایع مشکلات و نیازهای خود را اعلام می کنند و همزمان اشخاص، فناوران و صاحبان ایده می توانند راه حل خود را با مراجعه به سایت پارک علم و فناوری و سامانه نان ارائه دهند.

وی گفت: ایده ها در سامانه نان(https://nan.ac) ثبت خواهد شد که فناوران، ایده پردازان، شرکت های دانش بنیان، اساتید، اعضای هیات علمی دانشگاه ها ایده ها و طرح های خود را برای رفع مشکل ارایه خواهند داد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس آخرین رتبه بندی ISC پارک علم و فناوری خراسان شمالی در احصاء و ثبت نیازهای بخش های مختلف از جمله صنایع، کشاورزی در سطح کشور رتبه پنجم را در سال جاری کسب کرد.

وی افزود: همچنین در رفع نیاز بر اساسی آخرین رتبه بندی ISC پارک علم و فناوری خراسان شمالی رتبه دوک کشوری را از آن خود کره است.

ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع خلاق

قربانی گفت: نمایشگاه صنایع خلاق در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد که با توجه به ظرفیت و پتانسیل مناسب این فضا به نمایشگاه دائمی تبدیل شد که اینک نخستین در کشور است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و حتی سایر واحد ها تولیدات خود را به نمایش می گذارند که فضایی بسیار مناسب برای بازدید کنندگان داخلی و حتی خارجی است.

راه اندازی نمایشگاه دائمی پارک فناوری کودک و نوجوان

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارک فناوری کودک و نوجوان در این مجموعه راه‌اندازی شد و این آینده‌سازان با ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ شرکت‌های دانش بنیان استان آشنا می شوند.

وی اظهار کرد: طرح پارک علم و فناوری کودک و نوجوان این استان مورد استقبال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است و این طرح به صورت ملی در سایر استان ها نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح برای پارک علم و فناوری استان هزینه های مالی نداشت و از مشارکت و مساعدت سازمان ها، دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استفاده می شود و از آنان خواسته شد تا تکنولوژی‌های آموزشی، ایده ها و خلاقیت های خود را به صورت امانی در اختیار این پارک قرار دهند.

قربانی بیان کرد: این تولیدات و حتی محتواهای نوآوری در غرفه هایی برای کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: اینک دانش آموزان این استان از تولیدات شرکت های دانش بنیان استان بازدید می کنند و در این راستا با شرکت ها هماهنگ شده است که به ازای این بازدیدها تبلیغات لازم در خصوص محصولات خود را نیز داشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان در بازدید از تولیدات شرکت های دانش بنیانی که در پارک علم و فناوری مستقر هستند با فناوری و نوآوری آشنا و زمینه برای خلاقیت کودکان و نوجوانان فراهم خواهد شد.

قربانی گفت: تمامی اقشار مختلف جامعه اگر ایده های جدید و نوآورانه دارند، ایده خود را به کانون شکوفایی و خلاقیت پارک ارایه دهند و در این زمینه از اظها نظرهای کارشناسانه افراد متخصص بهره مند خواهند شد و همچنین برای عملیاتی شدن ایده خود مورد حمایت مالی نیز قرار خواهند گرفت.

در استان خراسان شمالی ۱۳۵ شرکت وجود دارد که از این تعداد ۳۵ شرکت دانش بنیان و مابقی شرکت های فناور و نوآور هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha