اسناد و مدارک هشت سال دفاع مقدس باید برای آیندگان حفظ شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با قدردانی تلاشگران عرصه ایثار و شهادت گفت: اسناد و مدارک و روایات هشت سال دفاع مقدس باید جمع آوری و دسته بندی شود و خاطرات پدران و مادران شهداء هم تا زمانی که در بین ما حضور دارند، گردآوری و ثبت و ضبط شده و برای نسل جوان و نیز آیندگان حفظ شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای مشورتی اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: وظیفه ما جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاهها و نیز جامعه است؛ این فرهنگ باید برای جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان که دوران دفاع مقدس را ندیده اند، بیان و تبیین شود تا فاصله و گسست بین نسلی ایجاد نشود و حماسه هشت هزار شهید سرافراز استان دهها سال بعد هم مانند عاشورای امام حسین (ع) به یادگار بماند.
وی تصریح کرد: همه ما در هر مقام و مسئولیتی برحسب وظایف ذاتی، حقیقی و جایگاه حقوقی خود باید برای آنچه به ما سپرده شده، جزء به جزء و کلمه به کلمه این مدارک را جمع آوری کرده و به صورت اسناد تنظیم و منتشر کنیم.

وی عنوان کرد: استانداری گیلان نیز تلاش دارد از محل اعتبارات سفر و سایر منابع در اختیار در این حوزه قدم‌هایی بردارد که ماندگار باشد.

عباسی ادامه داد: سال ۵۹ و ایام دفاع مقدس دشمنان به سرکردگی آمریکای جنایتکار شهرهای ما را هدف بمباران شیمیایی و غیرشیمیایی قرار دادند و رزمندگان ما با کمک نیروهای مردمی از این مرز و بوم تا پای جان دفاع کرده و به دشمن اجازه تعرض و دست اندازی به خاک کشور ندادند.

وی افزود : شکست سختی که بر دشمن وارد شد نظام پوشالی استکبار جهانی را سرافکنده کرد.

استاندار گیلان گفت: دشمن به دشمنی ادامه می دهد و رفتاری که اخیرا در کرمان داشت، بار دیگر نشان می دهد این جنایتکاران حتی راه شهید حاج قاسم سلیمانی را و زائران این مسیر حق را نیز برنمی تابند اما باید بدانند ارزشهای دفاع مقدس ادامه دار بوده و حفظ شده و به سرعت گسترش می یابد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت: باید از طریق جهاد تبیین و حضور در دل مردم، امید بخشی و خدمت رسانی شایسته به مردم، انتخابات ۱۱ اسفند را هرچه باشکوه تر برگزار کرده و نمایندگانی دلسوز در تراز جمهوری اسلامی، انقلابی و ارزشی که بتوانند آینده نظام را تضمین کنند، انتخاب کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این جلسه بزرگداشت دفاع مقدس را پاسداشت ایام الله دانست و افزود: ما طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های داخلی به موفقیت ها و دستاوردهای بزرگی دست یافتیم که بزرگترین آنها اعتماد به نفس و خود باوری است که در سطوح بین الملل موجب حفظ اقتدار نظام اسلامی شده است.

محمد جلائی ادامه داد: دشمنان به دنبال تجزیه این کشور و انقلاب هستند تا انقلاب اسلامی و مردمی ما را بشکنند اما شاهد تثبیت آنیم و جمهوری اسلامی توانسته دشمنان خود را فراتر از مرزها با اقتدار تنبیه کند.

وی تاکید کرد: اتفاقی که در پاکستان در تنبیه عاملان جنایات کرمان اتفاق افتاد ضرب شستی دیگر به دشمنان این ملت است و معاهدات منطقه ای را درست رقم می زند و همگان را به این نکته توجه خواهد داد که جمهوری اسلامی ایران از این جنایات و انتقام مردمان سرزمین خود نخواهد گذشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: امروز دفاعی جانانه از جمهوریت برگرفته از اسلامیت پیش رو داریم که همان حضور پرقدرت، باشکوه و پرشور با مشارکت بالا در انتخابات است.

وی تصریح کرد: آنچه می تواند ما را در برابر سیاه نمایی‌های دشمنان در دهه اخیر حفظ کند، دفاع مقدس است. اگر هرکس در هر مسئولیتی دارد با هر سلیقه ای و نگاه سیاسی و جناحی؛ هشت سال دفاع مقدس را در همه ابعاد یاری نکند در حق شهدا و ایثارگران ادای دین نکرده است.

وی تصریح کرد: اگر رشادت ها و حماسه سازی رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس در کتب دانشگاهی تدریس می شد امروز دچار این نوع آسیب ها در بخش فرهنگ نمی شدیم.

در این مراسم از کتابهای تاریخ خاطرات شفاهی، جهاد و حماسه رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha