۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85357060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: بانک مسکن کردستان جزو نهادهای مالی گره گشای مشکلات مردم است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: بانک مسکن در استان جزو نهادهای مالی گره گشای مشکلات مردم در بخش تسهیلات است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس بانک مسکن از یکی از شعبه های این بانک در سنندج بازدید و اظهار کرد: یکی از معیارهای عملکردی موفق بانک ها به نسبت منابع و مصارف آنها بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه نسبت منابع و مصارف بانک مسکن کردستان بیش از سایر بانک های استان است، اضافه کرد: این نسبت نشان می دهد بانک مسکن بیشتر از منابع در اختیار اقدام به مصرف منابع کرده و از مرکز منابع بیشتری را جذب کرده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از عوامل رضایت مردم از بانک ها دریافت تسهیلات در کمترین زمان ممکن است، گفت: در جلسه استانداران با رئیس جمهور، پیشنهاد تمرکز تسهیلات حوزه مسکن در بانک مسکن را ارائه کردم که با تجربه ای که بانک مسکن در این رابطه دارد اگر مورد موافقت قرار گیرد می تواند تاثیرگذار باشد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: پرداخت تسهیلات تکلیفی هم چون ازدواج و فرزندآوری یکی از اولویت ها و درخواست های مردم است که بانک مسکن استان در این راستا عملکرد خوبی داشته است.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان در این بازدید با اشاره به اینکه هفت درصد تعداد شعب و پرسنل بانک های استان مربوط به بانک مسکن است، اظهار کرد: ۶.۳ درصد منابع بانک های استان متعلق به بانک مسکن و ۱۰ درصد تسهیلات سیستم بانکی را هم این بانک پرداخت کرده است.

امید راست بین نسبت منابع به مصارف در بانک مسکن استان را ۱۵۰ درصد خواند و ادامه داد: ۲۶ درصد تسهیلات تکلیفی استان هم توسط بانک مسکن پرداخت شده است و از این نظر رتبه نخست را کسب کرده ایم.

وی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال هم پنج هزار و ۳۰۰ فقره قرارداد به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات در این بانک منعقد شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان با بیان اینکه به ۳۰۰ واحد بافت فرسوده و ۵۰۰ واحد روستایی تسهیلات پرداخت شده است، یادآور شد: در ارتباط با نهضت ملی مسکن تاکنون قرارداد چهار هزار و ۷۰۰ واحد به مبلغ ۱۹ هزار میلیارد ریال منعقد شده و از این میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال به پروژه های این بخش تزریق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha