اهالی چهار روستای بخش لاجان پیرانشهر همچنان در محاصر برف هستند
فیلم مربوط به برفروبی جاده روستاهایدر محاصره برف پیرانشهر

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیرانشهر گفت: بازگشایی راه دسترسی ۱۱ روستای بخش لاجان این شهرستان از چهار روز قبل شروع شده است اما اهالی چهار روستای این بخش همچنان در محاصر برف هستند.

هاوری مدرس روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از بارش سنگین برف اوایل هفته جاری راه دسترسی ۱۱ روستایی این شهرستان در بخش لاجان مشهور به منطقه «سیوه گده» مسدود شده بود که عوامل راهداری با استفاده از بولدزر مشغول برفروبی راه این روستاها هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ارتفاع برف در مسیر روستاهای بخش لاجان حدود یک و نیم متر است و عوامل راهداری این شهرستان کار برفروبی را تنها با بولدزر و به دلیل ارتفاع زیادی برف به سختی انجام می دهند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیرانشهر گفت: هم اکنون برفروبی ۱۸ کیلومتر از راه دسترسی روستاهای یاقوش، کانی کلی، سیوه گده و گردمراد که چهار روز است در محاصره برف قرار دارند، در حال انجام است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۳۲ نفر از عوامل راهداری پیرانشهر با استفاده از ۳۲ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک و سنگین در محورهای بین شهری و روستایی این شهرستان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مدرس گفت: شهرستان پیرانشهر در مجموع دارای ۴۵۰ کیلومتر راه است که از مقدار ۱۰۰ کیلومتر آن راه اصلی و ۳۵۰ کیلومتر دیگر راه روستایی است.

به گزارش ایرنا، شهرستان های پیرانشهر و میرآباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارند که کانون اصلی بارش های برفی و زمستانی در استان به شمار می رود و در هفته جاری بیشترین بارندگی استان آذربایجان غربی در این منطقه ثبت شد.

شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha