فرماندار پیرانشهر: انتقال خودسرانه زن بیمار روستایی نادرست بود + فیلم

مهاباد- ایرنا- فرماندار پیرانشهر با انتقاد از اقدام اهالی روستای «کانی‌کلی» این شهرستان و انتقال زن بیمار از طریق زمینی گفت: انتقال بیماران بدحال در مناطق سخت‌گذر و برف‌گیر این شهرستان باید با همراهی تیم های حرفه‌ای، استفاده از بالگرد و با امدادهوایی انجام شود.

خضر کاک‌درویشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اهالی این روستا که به دلیل بارش برف سنگین راه دسترسی آنان مسدود شده بود، بدون اطلاع به مراکز درمانی و خانه‌بهداشت خود اقدام به انتقال زن بیمار از طریق زمینی و به شیوه نادرست کرده بودند.

وی اضافه کرد: در پیگیری این موضوع مشخص شد که اهالی این روستا بدون اطلاع رسانی و خودسرانه این اقدام خطرناک را انجام داده بودند، ضمن اینکه این زن کهنسال هم پس از انتقال به مراکز درمانی پیرانشهر که از ناراحتی کلیه رنج می برد، به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده بود.

فرماندار پیرانشهر ادامه داد: اقدام اهالی این روستا با اصول امدادرسانی و ارجاع بیماران بدحال مغایرت داشت و در اثر سهل‌انگاری آنان احتمال داشت که جان این زن کهنسال و همراهان وی نیز به خطر بیفتد.

وی از اهالی روستاهای این شهرستان خواست در صورت داشتن مریض بدحال و زن باردار با اطلاع رسانی به مراکز بهداشت، درخواست امدادهوایی کنند و در کمترین زمان و بدون ایجاد خطر، فرد بیمار با استفاده از بالگرد انتقال داده می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته و بر اثر بارش برف و مسدود شدن راه دسترسی روستا «گرده‌بن»، ۲ زن باردار با استفاده از بالگرد به مرکز درمانی در این شهرستان انتقال داده شدند.

کاک‌ درویشی گفت: بر اثر بارش سنگین برف هفته گذشته راه دسترسی ۱۱ روستای این شهرستان مسدود شده بود که به دلیل ارتفاع زیاد برف عملیات برف‌روبی با استفاده بولدزر انجام شد.

وی افزود: هم اکنون راه دسترسی تمامی روستاهای این شهرستان و حتی روستای ۲ خانواری «یاقوش» که در ۱۸ کیلومتری پیرانشهر قرار دارد، بازگشایی شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۳۲ نفر از عوامل راهداری پیرانشهر با استفاده از ۳۲ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک و سنگین در محورهای بین شهری و روستایی این شهرستان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

کاک‌درویشی گفت: شهرستان پیرانشهر در مجموع دارای ۴۵۰ کیلومتر راه است که از مقدار ۱۰۰ کیلومتر آن راه اصلی و ۳۵۰ کیلومتر دیگر راه روستایی است.

به گزارش ایرنا، انتشار یک فیلم در فضای مجازی که در آن چند نفر از اهالی روستای «کانی‌کلی» پیرانشهر زن کهنسالی که ادعا می شود بیمار است را در داخل چادری بزرگ قرار داده و آن را تا رسیدن به جاده اصلی و از میان برف ها حمل کردند، بازتاب گسترده داشت.

در ادامه این فیلم که شخصی ماجرا را روایت می کند، می‌گوید که راه دسترسی این روستا از هفته قبل مسدود شده و خبری از حضور نیروهای راهداری نیست.

روستای «کانی‌کلی» در ۱۸ کیلومتری شرق پیرانشهر و در بخش لاجان مشهور به منطقه «سیوه گده» این شهرستان واقع شده است.

شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha