۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85357199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اختلاف بین اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی

۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85357199
اختلاف بین اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی از اختلاف بین اعضای شورای جنگ رژیم اسراییل و اختلاف بین کابینه امنیتی و این شورا خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی تحت عنوان «چه کسی جنگ را مدیریت می کند؟» نوشت: در شورای چهارنفره جنگ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر به «یوآف گالانت» وزیر جنگ اعتماد ندارد.

این رسانه صهیونیستی افزود: از طرف دیگر، «گادی آیزنکوت» و «بنی گانتس» از حزب «اتحاد» نیز به نتانیاهو اعتماد ندارند و برای ترک این شورا، روزشماری می کنند.

معاریو در عین حال از اختلاف بین گالانت با گانتس و آیزنکوت خبر داد و افزود: گالانت فراموش نکرده که این دو نفر بودند که در گذشته، برای جلوگیری از انتصاب وی به فرماندهی ستاد مشترک ارتش، تلاش کردند.

این روزنامه چاپ تل آویو، اختلافات بین سران رژیم صهیونیستی را محدود به اختلافات بین اعضای شورای جنگ ندانست و اضافه کرد: اعضای کابینه سیاسی- امنیتی نیز از شورای جنگ عصبانی هستند، زیرا معتقدند که تشکیل این شورا موجب به حاشیه رانده شدن آنها شده است.

به گزارش ایرنا، سردرگمی سران رژیم صهیونیستی در قبال جنگ علیه غزه موجب تشدید اختلافات بین آنها شده است.

یک رسانه رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب اعلام کرد که آیزنکوت و بنی گانتس با ادامه عملیات نظامی در غزه مخالف هستند.

گانتس و آیزنکوت معتقد به اولویت داشتن آزادی اسرای صهیونیست هستند، در حالی که گالانت و نتانیاهو، ادامه جنگ را می خواهند تا بتوانند اعتبار از دست رفته خود را بعد از شکست از مقاومت فلسطین احیا کنند.

تشدید اختلاف بین سران رژیم صهیونیستی را می توان یکی از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی ارزیابی کرد.

در واکنش به بیش از هفت دهه ظلم اشغالگران صهیونیست، گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان این رژیم و مقاومت فلسطین، آتش بس موقت چهار روزه برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بیش از صدروز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه گذشت، اما دو هدف اعلامی این رژیم مبنی بر از بین رفتن مقاومت فلسطین و آزادی اسرای صهیونیست تحقق نیافته است. بسیاری از کارشناسان، ادامه این روند را برای کابینه نتانیاهو غیرممکن دانسته و معتقدند به زودی این کابینه سقوط خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha