۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85356901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم درماندگی و سردرگمی سران تل آویو در جنگ غزه

تهران- ایرنا- اختلافات درونی میان صیهونیست‌ها در حالی ادامه دارد که «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم خواست که از تعلل در زمینه تدوین راهبرد جنگ دست بردارد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، رسانه صهیونیستی «واللا» اعلام کرد که ««گادی آیزنکوت» عضو کابینه جنگ و گانتس مخالف تداوم جنگ غزه به سبب مغایرت آن با هدف بازگرداندن اسیران هستند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مقامات این رژیم گزارش داد: نتانیاهو از تدوین راهبرد سیاسی برای جنگ (علیه غزه) از بیم «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی اجتناب می کند. این رویکرد یعنی، نبود استراتژی به دستاوردهای جنگ آسیب می‌زند.

از سوی دیگر، گانتس از نتانیاهو خواست که از تعلل دست بردارد و سلسله تصمیماتی اتخاذ کند.

به نوشته این رسانه صهیونیست، گانتس خواهان روشن شدن تکلیف محور «فیلادلفیا» در مرز مصر با غزه، گذرگاه رفح، موعد بازگشت صهیونیست های آواره از شمال فلسطین اشغالی به خانه هایشان، تعیین موعد نهایی تلاش‌های سیاسی برای حل تنش با حزب الله قبل از اینکه تبدیل به جنگ کسترده شود و تشکیل ساز وکار ارائه کمک های انسانی به ساکنان غزه شد.

گانتس همچنین خواستار ارزیابی از اهداف جنگ و ارائه نسخه به روز شده از تحولات سه ماه گذشته جنگ شد.

این در حالی است که با گذشت بیش از صد روز از جنگ غزه، رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف جنگ ناکام مانده و بخشی از نظامیان خود را از غزه خارج کرده است. همزمان با آن حملات موشکی مقاومت به شهرک های صهیونیست نشین اندکی پس از خروج بخشی از نظامیان صهیونیست از غزه، مقامات این رژیم را مستاصل کرده است.

پیش از این نیز، «اسحاق بریک»، از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود: حماس را از بین نبردیم و با گذشت هر سال، تحقق این هدف از ما دورتر می‌شود. اگر به نبرد در خانیونس در جنوب نوار غزه و اردوگاه‌های واقع در مرکز نوار غزه ادامه دهیم، صدها کشته و هزاران مجروح خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha