۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85357335
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰ درصد مشترکان آب و فاضلاب جنوب تهران پرمصرف هستند

شهرری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران اعلام کرد: مشترکان پرمصرف حدود ۱۰ درصد از مجموع جمعیت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری تحت پوشش این شرکت (جنوب تهران) را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، حسن حقیقی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۰ درصد آب آشامیدنی جنوب استان تهران از محل منابع سطحی (عمدتاً از ذخائر آبی سد ماملو) و ۵۰ درصد دیگر از طریق چاه‌های آب که تامین می‌شود.

وی افزود: هدررفت آب ناشی از فرسودگی در شبکه توزیع ۱۰ تا ۱۱ درصد است که در برنامه کاری سه تا چهار ساله این شبکه فرسوده باید بازسازی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: عبور از کم‌آبی با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف محقق می شود و از این شرایط به صورت پایدار گذر خواهیم کرد.

حقیقی با بیان اینکه حوزه فعالیت شرکت و آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران وظیفه تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای شهروندان جنوب پایتخت را بر عهده دارد، ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات جوی امسال شرایط خاصی را در زمینه تامین و توزیع آب در مقایسه با سال‌های گذشته تجربه می‌کنیم.

۱۰ درصد مشترکان آب و فاضلاب جنوب تهران پرمصرف هستند

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران با تأکید بر اینکه نوبت‌بندی و جیره‌بندی آب به هیچ وجه در دستور کار وزارت نیرو قرار ندارد، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب از سوی مشترکان موجب می‌شود بدون هیچگونه مشکلی از شرایط کم‌آبی کنونی عبور کنیم.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای ارتقای فرهنگ عمومی برای مدیریت مصرف آب، یادآور شد: با توجه به میزان تاثیر پذیری و اثرگذاری دانش آموزان در حوزه فرهنگسازی، در پویشی به عنوان همیاران آب از ظرفیت دانش‌آموزان در راستای ارتقای فرهنگ در خانواده‌ها و مدارس برای کمک به مدیریت بهینه مصرف آب استفاده می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران، ۲۷۶ هزار مشترک دارد و به جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مناطق (۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر جنوب پایتخت شامل شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت، خاورشهر و ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری خدمات رسانی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha