متوسط پیشرفت۹۴ پروژه سفر رییس جمهور به گیلان بیش از ۷۷ درصد است

رشت- ایرنا- مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به بررسی و بازدید میدانی از ۹۴ پروژه عمرانی و توسعه ای سفر رئیس جمهور به گیلان در بهمن ماه ۱۴۰۰، متوسط پیشرفت این پروژه‌ها را ۷۷.۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رستمی روز چهارشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری در استانداری گیلان، اظهار کرد: از ۹۴ طرحی که مورد بازدید قرار گرفت به صورت دستگاهی پیشرفت پروژه‌های راه و شهرسازی ۷۶.۸ درصد، زندانها ۸۷.۵ درصد، علوم پزشکی ۸۱.۶ درصد، هلال احمر ۷۱.۶ درصد و ورزش و جوانان ۷۶.۵ درصد بوده است.

وی افزود: پروژه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ۹۳.۸ درصد، آبفار ۴۸.۳ درصد، آب منطقه‌ای ۸۱.۹ درصد، فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۹.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

مدیر کل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور از سفر رئیس جمهوری ۷۸ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۷۴ درصد تعهد ما محقق شده است.

وی ادامه داد: تعهد وزارت نفت نیز از اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بود که ۴۵ درصد آن اختصاص یافته است؛ همچنین از ۱۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال تعهدات سایر وزارت خانه‌ها نیز ۹ درصد محقق شده‌است.

رستمی میزان تسهیلات بانکی که برای این بخش درنظر گرفته شده ۷۹ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این مقدار ۶۳.۶ درصد تحقق یافته است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت نقدی از محل سفر رئیس جمهور برای این سازمان اختصاص یافت که ۴۸۰ میلیارد ریال آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۲۰ میلیارد ریال بصورت نقدی در سال ۱۴۰۲ تخصیص یافته است.

حامد دائمی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ۸۶ پروژه در قالب مصوبات سفر داشته که از این تعداد ۳۶ پروژه مطالعاتی و ۵۰ پروژه طرح هادی روستایی است که در حال اجراست.

وی گفت: از پروژه های در دست اجرا ۲۲ مورد ۱۰۰ درصد تکمیل شده و ۱۱ پروژه تا دهه فجر به اتمام می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه اظهار کرد: از محل اعتبارات سفر ۳۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه های راه و شهرسازی اختصاص یافت که ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع  استانی و سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال سهم راه و شهرسازی است، از این مبلغ تاکنون هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال) تخصیص یافته است و هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال نیز از سایر منابع تامین شده‌است.

محمد رضا فلاحتگر اضافه کرد: ۶ پروژه راه و شهرسازی از پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد برخوردارند که نیازمند تامین اعتبار مالی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha