۱۶۰ هزار سرباز سالانه از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند می شوند

خرم آباد- ایرنا-  مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سالانه ۱۶۰ هزار نفر سرباز از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند خواهند شد که این سهمیه بین استان های کشور تقسیم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار موسی کمالی شامگاه چهارشنبه در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای شماره یک خرم آباد اظهار کرد: باتوجه به تفاهم نامه ای که قرارگاه مهارت آموزی مرکزی نیروهای مسلح با سازمان فنی و حرفه ای دارد مقرر شده سالانه ۱۶۰ هزار نفر سرباز را آموزش بدهند که این سهمیه بین استان های کشور تقسیم شده است.

وی افزود: ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای در حال بررسی است تا بتوانیم کیفیت های آموزشی را بالا ببریم و تعداد سربازان آموزش دیده را افزایش دهیم تا پس از پایان خدمت دارای مهارت باشند و وارد بازار کار شوند.

مدیر کل فنی و حرفه ای لرستان نیز در این بازدید گفت: استان لرستان دارای ۱۹ مرکز ثابت فنی و حرفه ای با قابلیت آموزش بیش از ۳۰۰ حرفه آموز است.

حشمت اله معتمدی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای تنها سازمانی است که به صورت تخصصی بحث مهارت آموزشی در ۱۹ جامعه هدف را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: یکی از این جوامع هدف سربازان وظیفه است که از سال ۱۳۹۶ براساس دستور مقام معظم رهبری سازمان فنی و حرفه ای در یک تفاهم نامه با قرارگاه مهارت آموزی مرکزی نیروهای مسلح کشور این آموزش ها را در پادگان ها شروع می کند.

معتمدی تصریح کرد: سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر از آموزش های فنی و حرفه ای لرستان در ۲ بخش دولتی و خصوصی بهره مند می شوند که سهم سربازان استان سالیانه بیش از پنج هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha