هفت هزار و ۲۴۷ فرصت شغلی در لرستان تثبیت شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: هفت هزار و ۲۴۷ فرصت شغلی کارگران فعال در واحدهای صنعتی تولیدی استان امسال با مداخله دولت برای رفع مشکلات موجود، تثبیت و از بیکاری این افراد جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید فرهاد ناصری نیا روز یکشنبه در جلسه بررسی واحدهای مشکل دار افزود: حفظ و حمایت از واحدهای اقتصادی، جهت پایداری تولید و اشتغال یکی از رسالت های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: در این راستا با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط و تشکیل ستاد تسهیل جهت بررسی واحدهای تولیدی مشکل دار و نیمه تعطیل، برای حمایت از این واحدها و بازگشت آنها به چرخه تولید و تثبیت اشتغال اقدام و ۲۸ واحد تولیدی مورد حمایت قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: تحریم ، واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولید داخل و قاچاق از مشکلات این واحدهای اقتصادی بود همچنین تخصیص سرمایه در گردش، استمهال بدهی، بخشودگی جرائم و تقسیط مجدد وام‌های بانکی، مالیات و دارایی ، مشکلات مرتبط با محیط‌زیست، موضوعات مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی و بیمه تامین اجتماعی نیز مهمترین مسائل بررسی شده این واحدها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بوده است.

ناصری نیا با تاکید بر همراهی همه دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال بیان کرد: باید تشکل‌های بخش خصوصی، کارآفرینان، خلاقان و افراد دارای ایده، در نشست‌ها و جلسات مربوط به توسعه اقتصادی استان حضور داشته و از نظرات علمی و توان مالی آن‌ها به خصوص برای ایجاد طرح‌ها و کمک به واحدهای راکد و نیمه تعطیل استفاده کرد.

پرداخت بیمه بیکاری به ۱۷۰۹

وی همچنین با تاکید بر حمایت از کارگرانی که به‌صورت موقت و غیر ارادی شغل خود را از دست می دهندف اظهار داشت: کارگرانی‌ که بدون میل و اراده یا بر اثر حادثه مانند سیل و زلزله و یا مشکلات اقتصادی بنگاه ها بیکار شوند، با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت تاهل حداقل ۱۲ و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال یک هزار و ۴۶۲ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیات های تشخیص، رسیدگی و جهت انجام مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی لرستان ارسال شده است و در حال حاضر کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان یک هزار و ۷۰۹ نفر هستند.

ناصری نیا افزود: برای ورود دوباره افراد بیکار شده استان به بازار کسب و کار نیز هماهنگی های لازم جهت افزایش مهارت با مراکز فنی و حرفه ای انجام شده است که ۲۷۶ نفر در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

وی یادآور شد: افراد دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی که در حال حاضر بدون میل ارادی بیکار شده اند، باید برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ وقوع بیکاری، به سامانه https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه، درخواست بازگشت به کار و برقراری بیمه بیکاری خود را ثبت و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنند.

حدود ۳۰ هزار نفر در سه هزار تعاونی لرستان مشغول به کار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha