اعتکاف مسوولان موجب خودسازی برای خدمتگزاری به مردم می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعتکاف برای مسوولان نظام از توده مردم مهمتر است چراکه خودسازی را در پی دارد و بازدهی کارایی برای خدمتگزاری را چندین برابر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی اعتکاف در خرم‌آباد اظهار کرد: سنت حسنه اعتکاف در سراسر جهان نشر پیدا کرده و اکنون تلاش ها نتیجه داده است.

وی با بیان اینکه اعتکاف یک عبادت در همه ادیان است گفت: ثواب اعتکاف در ایام البیض مانند یک عمر روزه گرفتن است و پیامبران اولوالعزم همواره بر آن تاکید فراوان داشتند.

وی افزود: اعتکاف بی نتیجه نیست و علاوه بر ثمرات آخرت، تمرین زیست جمعی، خودشناسی، خودسازی و خلوت گزیدن در دنیا را به همراه خواهد داشت چراکه اگر می‌خواهیم به تمدن بزرگ اسلامی برسیم باید با خودسازی و عقلانیت پیش رویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه ادامه داد: چنانچه فردی به خودسازی بینشی و منشی برسد امکان ندارد حق دیگران را ضایع کند که تمام این حسنات در پی اعتکاف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به خودسازی حضور در مراسم اعتکاف می باشد تصریح کرد: اثر بخشی این فریضه دینی از برکات نظام اسلامی می‌باشد.

یکهزار و ۶۰۲ اثر به دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری اعتکاف ارسال و در آئین اختتامیه از ۲۲ نفر تجلیل شد.

این جشنواره ۲ سالانه پیش از این در استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم برگزار شده است و این دوره با حضور ۱۰۰ مهمان خارجی و ۳۰۰ مهمان کشوری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha