۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85358199
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام یمنی: به هرگونه حمله به یمن پاسخ می‌دهیم

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبر: 85358199
مقام یمنی: به هرگونه حمله به یمن پاسخ می‌دهیم

تهران-ایرنا- دبیر شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که هرگونه حمله به یمن توسط نیروهای مسلح این کشور پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، یاسر الحوری، دبیر شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین در این باره اظهار داشت: قواعد درگیری ممکن است تغییر کند؛ چراکه این قواعد در دست آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نیست و جغرافیا در کنار مردم خود می‌جنگد.

وی گفت: جنگ یمن در حمایت از فلسطین انسانی است و هر کسی که به یمن حمله کند، ضد بشریت است و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

الحوری همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که تلاش کردند توانایی‌های یمن و تصمیم یمن را آزمایش کنند، اکنون با اطمینان می‌دانند که یمن به آنچه می‌گوید عمل می‌کند.

وی ادامه داد: رهبری یمن در رویارویی با آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها بیانگر اراده یک ملت و حتی خواست همه مردمان آزاده است.

الحوری اضافه کرد: ۱۰ سال است که یمن در راه حاکمیت، آزادی و استقلال فداکاری می‌کند و و جانفشانی‌هایی که به فلسطین ارائه می‌دهد ناچیز است.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد جمعه گذشته در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha