۲۹ دی ۱۴۰۲، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85358221
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ریشه‌دار ولی بدون حامی؛ این کانی نیازمند حمایت مالی است

سنندج- ایرنا- نامش را «کانی» انتخاب کردند، در کُردی یعنی «چشمه»؛ چشمه‌ای که به دلیل نبود حامی مالی کم‌کم در حال خشکیدن بود که با کمک فوری استاندار کردستان جانی دوباره گرفت تا بعدا راهی اصولی برای حمایت از این تیم پیدا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نام تیمشان در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال بانوان کشور زارع باتری سنندج بود. تیم "زارع باتری سنندج" فصل گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۲) در مجموع در ۱۸ بازی با کسب پنج پیروزی، چهار تساوی، ۹ شکست و ۱۹ امتیاز در رده هفتم جدول ۱۰ تیمی این رقابت‌ها قرار گرفت.

قبل از زارع باتری، دختران کردستانی یک فصل هم تحت نام “وچان” به میدان رفتند و قبل از آن نیز شرکت راهیاب ملل مریوان به مدت چند فصل حامی استعدادهای بی‌شمار این استان بود.

در فصل شانزدهم امتیاز لیگ برتری فوتبال بانوان از باشگاه زارع باتری به باشگاه "کانی" کردستان انتقال یافت تا دختران کردستانی در فصل جدید این رقابت‌ها هم حضور داشته باشند.

در چند سال گذشته دختران فوتبالیست استان تحت عناوین مختلف و در ۲ شهر مریوان و سنندج به عنوان نماینده این استان در لیگ برتر فوتبال بانوان ایران حضور مستمر داشته اند.

اگر چه تغییر نام در ابتدای هر فصل، امری مرسوم بحساب نمی آید اما این روزها که ورزش استان کردستان حامیان متعددی را در اطراف خود نمی بیند همین استمرار هم، عاملی برای معرفی توانمندی های بانوان و فوتبال استان است.

ریشه‌دار ولی بی‌پول؛ این کانی در حال خشکیدن است

فاطمه محمدی، غزاله بنی طالبی، زهره جلالی، فاطمه ستوده، نجمه رینانی، شیوا سلمان پور، سوینج سلیمانی، زهره عرفانی، نازیلا بهاری، بشرا بنفشی و سمیه اسماعیلی ۱۱ بازیکن کانی کردستان هستند.

کانی این روزها حال و روز خوبی ندارد، تا پایان فصل هشتم رقابتهای دوره شانزدهم لیگ برتر فوتبال پنج باخت، ۲ تساوی و یک برد را در کارنامه خود دارد و برای همین پیگیر مشکل شدیم تا ببینیم گره کار کجاست.

در حالیکه تصور همه از فوتبال و فوتبالیست بودن و بازی در لیگ برتر، آخر پولداری و ثروت است، این پیام برای تیمی که ۹ بازیکن ملی پوش دارد، جای تعجب داشت.

ریشه‌دار ولی بی‌پول؛ این کانی در حال خشکیدن است

ریشه‌دار ولی بدون حمایت مالی

از ریشه دارترین تیمهای لیگ هستیم، این را مدیر تیم فوتبال کانی کردستان به خبرنگار ایرنا گفت و افزود: این تیم، امسال با مشکلات مالی زیادی روبرو شده و حامی مالی خود را از دست داده و تا هفته هشتم مسابقات کار خود را با پویش مردمی و خیرین ورزشی پیش برده است.

فاطمه صادقی افزود: تیم در آستانه پایان نیم فصل اول رقابت‌ها در آستانه انصراف قرار دارد و از مسئولان استان انتظار می رود بیشتر به این تیم توجه شود چرا که ویترین فوتبال کردستان است و سالهاست در رده های مختلف لیگ شرکت دارد و بازیکنان زیادی را به تیمهای ملی معرفی کرده است.

وی یادآور شد: دلخوشی و سرگرمی دختران کردستانی این است که در این تیم فوتبال می کنند و با عشق و علاقه در بازیها حاضر می شوند.

صادقی ادامه داد: سال گذشته، تیم کردستان، حامی مالی خود را از دست داد، بازرگانی زارع باتری یک واحد تولیدی که در کل ایران فعال است و کارکنان زیادی دارد، در صورت راه اندازی خط تولید خود نه تنها از فوتبال بانوان که از دیگر رشته‌های ورزشی نیز قرار شده دوباره حمایت کند.

ریشه‌دار ولی بی‌پول؛ این کانی در حال خشکیدن است

وی با بیان اینکه برای تامین هزینه‌های انجام مسابقات چه در خانه و چه در خارج از خانه با مشکل مواجهیم، اضافه کرد: درخواست من از اداره کل ورزش و جوانان استان و استاندار ورزش دوست کردستان این است که عاجلانه به این مساله رسیدگی شود.

مدیر تیم فوتبال کانی کردستان گفت: تیم کانی بدون هیچ درآمدی در برابر تیمهای بزرگ خاتون بم، سپاهان، سیرجان، ملوان بندرانزلی بازیهای خوبی ارائه داده است؛ به این معنا که از نظر بودجه ای به هیچ عنوان قابل قیاس با تیمهای نامبرده نیست.

صادقی افزود: این تیمها با بودجه‌های دهها میلیاردی بسته شدند ولی بازیکنان ما بدون هیچ قرارداد مالی و چشمداشتی فقط انتظار دارند که بدون دغدغه مسابقات خود را برگزار کنند و هزینه های مالی اسکان و رفت و آمد آنان تامین شود.

حمایت استاندار از تیم کانی

به دنبال اطلاع استاندار کردستان از مشکلات مالی این تیم ورزشی و ناامیدی بازیکنان آن برای اعزام به بم جهت انجام بازی هفته دهم، زارعی کوشا استاندار کردستان دستور داد با تامین هزینه هابه صورت فوری، این بخش از مشکل حل شود تا بعدا راهی برای حمایت همیشگی از این تیم و سایر تیم های موفق استان پیدا شود.

صادقی در واکنش به حمایت استاندار کردستان از این تیم گفت: به فضل پروردگار تیم فوتبال بانوان کردستان در ادامه فصل با حمایت استاندار محترم، جان تازه ای گرفت و برای انجام بازی هفته نهم و پایانی نیم فصل در مقابل تیم پالایش گاز ایلام در تاریخ 29 دی به میزبانی شهر سنندج در استادیوم ملک نیا و همچنین اعزام به شهر بم جهت انجام بازی هفته دهم حمایت مالی شد.

وی افزود: تیم فوتبال بانوان کردستان در فصل جاری با توکل بر خداوند متعال و همت و تلاش همه عوامل و دست اندر کاران قطعا برنامه قوی تری در نیم فصل دوم مسابقات خواهد داشت و در این راه نیاز به حمایت مسئولین را دارد تا در برابر تیم های صاحب نام ایران مثل سپاهان اصفهان، ملوان بندر انزلی، خاتون بم، پیکان تهران و.... سربلند و قوی باشد.

صادقی ازطرف مدیریت، مربیان، بازیکنان و هواداران این تیم از صمیم قلب از زحمات همه جانبه استاندار مردمی و دلسوز کردستان تقدیر و تشکر کرد.

ریشه‌دار ولی بی‌پول؛ این کانی در حال خشکیدن است

هفته پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال بانوان ایران امروز جمعه ۲۹ دی با انجام چند دیدار در شهرهای مختلف پیگیری می شود که کانی کردستان در ورزشگاه ملک نیای سنندج، میزبان پالایش گاز ایلام خواهد بود.

پس از این دیدارها، تعطیلات نیم فصل لیگ برتر به مدت ۲ هفته آغاز می شود که بر اساس اعلام سازمان لیگ فوتبال، زمان نقل و انتقالات زمستانی برای ۱۰ تیم لیگ برتر زنان از ۳۰ دی آغاز و تا ۱۶ بهمن ادامه خواهد داشت.

هفته دهم لیگ شانزدهم زنان هم روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه با انجام سه مسابقه آغاز خواهد شد و دو دیدار باقی مانده روز شنبه برگزار می شود.

حال باید دید آیا کانی، جانی دوباره می گیرد یا مجبور به انصراف از بازیها خواهد شد، چون کفگیر هزینه های این تیم به ته دیگ خورده و دیگر رمقی برای ادامه بازیها ندارد، اگر به داد کانی رسیدگی نشود، سقوط از لیگ برتر حتمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha