۲۵۰ نوجوان مهارتهای کارآفرینی را در هشت باشگاه فعال گیلان فراگرفتند

رشت- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه جتماعی گیلان اظهار کرد: در هشت باشگاه‌ کارآفرینی گیلان که از سال ۹۸ در گیلان راه اندازی شده ۲۵۰ نوجوان از شهرستانهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی، صومعه سرا و ماسال در مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

به گزارش ایرنا، سیاوش آقاجانی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین مهارت‌هایی که نوجوانان در هشت باشگاه فعال استان فراگرفته و تمرین می کنند، مشاهده گری، پرسشگری، آزمایشگری، تفکر پیوندی، تفکر انتقادی، کار تیمی، شبکه سازی، نفوذ و اقناع، تخیل و معناسازی، طراحی انسان محور وخلق بازار است.

وی تصریح کرد: طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان برای افراد در رده سنی ۱۲ تا ۲۱ سال بر اساس الگوهای آموزشی بین المللی طراحی و بومی سازی شده است. وی افزود: دراین باشگاه طبق تئوری یادگیری مبتنی بر تجربه (Experiential Learning) نقش معلم (رهیار) از ارائه دهندۀ صرف محتوا به نقش تسهیلگر فرآیند یادگیری عملی تغییر یافته و نوجوان به عنصر اصلی یادگیری ارتقاء می‌یابد.

آقاجانی هدف اصلی از راه اندازی باشگاه کارآفرینان را پرورش مهارتهای نرم کارآفرینی و تقویت نگرش کارآفرینانه نوجوانان عنوان کرد و گفت: آشناسازی مربیان، معلمان، دبیران و دانشجویان با مباحث کارآفرینی، تغییر روشهای تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی با هدف افزایش تواناییهای کارآفرینانه نوجوانان، آشنا کردن خانواده ها با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت نوجوانان در محیط خانواده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون هشت فرد حقیقی و حقوقی در شهرهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی، صومعه سرا و ماسال موفق به دریافت مجوز در زمینه‌های خدمات کارآفرینی دیجیتال، ویژه کودکان و نوجوانان، آموزشهای کارآفرینی، گردشگری، صنعت، آموزشی و خدماتی از این اداره کل شده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه جتماعی استان گیلان افزود: این باشگاهها یک نهاد کارآفرینی است که وظیفه ارایه آموزشهای نظری و عملی کارآفرینی به جامعه دانش آموزی کشور را بر عهده دارد.

وی گفت: درحال حاضر سیستم آموزشی کشور به گونه ای است که تقویت و ایجاد ویژگیهای کارآفرینی و شخصیت کارآفرینانه چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و این امر نیازمند مداخله دولت و بخش غیردولتی دراین عرصه است.

آقاجانی گفت: علاقمندان برای دریافت مجوز فعالیت در این حوزه نخست باید در درگاه صدور مجوزها به آدرس G۴B.ir ثبت نام کرده و مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی را اخذ کرده و سپس به سامانه bashgah-nojavan.com مراجعه و اطلاعات درخواستی را تکمیل کرده و در دوره آموزشی مربوطه شرکت کنند.

وی تصریح کرد: این افراد می توانند پس از اخذ تاییدیه از موسسه کار و تامین اجتماعی به اداره توسعه کارآفرینی استان گیلان مراجعه و رزومه‌ ای از فعالیت خود در خصوص آموزش و فعالیتهای کارآفرینی ارائه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha