مشترکان خوش مصرف گاز با حضور وزیر کشور در مشهد تقدیر شدند

مشهد- ایرنا- تعدادی از شهروندان مشهدی که در پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز موفق به کاهش ۱۰ درصدی مصرف بخش خانگی شده بودند، روز پنج‌شنبه طی مراسمی با حضور وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پویش «هر خانه، یک اتاق گرم» که تجربه موفقی از پارسال در حوزه مشارکت مردمی برای مدیریت مصرف گاز بود، از اول آذر ماه سال جاری در مشهد به صورت نمونه آزمایشی کشور آغاز شد که طبق برنامه قرار است تا پایان سال ادامه یابد.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگاران گفت: مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در دوره اوج سرما می‌توانند با گرم کردن یک اتاق در خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده و پوشیدن لباس مناسب فصل به جای افزایش درجه حرارت منزل، در پایداری گاز نقاط دور افتاده مشارکت فعالانه‌ای کنند.
حسن افتخاری افزود: پارسال با مشارکت مسوولانه مردم استان در موضوع بهینه سازی مصرف گاز، با وجود برودت شدید دما در دی ماه شاهد کاهش قابل ملاحظه مصرف گاز در بخش خانگی بودیم که این مهم با همراهی مردم و تامین حداکثری انرژی در مناطق دور افتاده همراه شد.
وی ادامه داد: خراسان رضوی به دلیل دوری از منابع گازی جنوب کشور در ایام اوج سرما دچار ناترازی مقطعی گاز در شبکه ها و خطوط انتقال می شود که با توجه به سهم بالای گاز در سبد مصرفی بخش خانگی، همراهی مردم راهکار فوری برای تامین پایدار گاز طبیعی بخش های مختلف است.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: شرکت ملی گاز ایران در دولت سیزدهم در کنار اجرای طرح های گازرسانی روستایی، طرح های بهینه سازی مصرف و طرح های کلان و مهم مربوط به تامین و پایداری گاز را برای تقویت شبکه گاز شرق کشور در حال اجرا دارد.
وی خاطرنشان کرد: طبق تمهیدات انجام شده، در قالب این پویش، در ۶ ماهه دوم سال جاری در پایان هر ماه به تعدادی از شهروندان استان پاداش خوش مصرفی اهدا می شود که در مجموع معادل هزار جایزه ۲۰۰ میلیون ریالی خواهد بود.

خوش مصرفان گاز با حضور وزیر کشور در مشهد تقدیر شدند


در پایان این مراسم با دستور وزیر کشور، پویش مردمی سازی مصرف گاز در کل کشور اجرایی شد.
شرکت گاز خراسان رضوی به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

کلانشهر مشهد با یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک سهمی جدی در میزان مصرف گاز بخش خانگی استان دارد.

وزیر کشور با استقبال استاندار خراسان رضوی صبح امروز وارد مشهد شد.
شرکت در همایش آموزشی پنج هزار نفری نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای، شرکت در پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز، بهره‌برداری از بوستان برکت از جمله برنامه‌های سفر یک روزه احمد وحیدی وزیر کشور به مشهد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha